dijous, 29 de març del 2012

Els sindicats denuncien coaccions

El lladre robat, o el mentider enganyat. També té gràcia la cosa! Avui els sindicats s'han queixat que alguns empresaris han coaccionat els seus treballadors, de manera subtil, perquè no donessin suport a la vaga general. M'imagino que deu ser en el grau de subtilesa la diferència entre una coacció i una altra, perquè... no em direu pas que els "piquets" informatius actuïn massa subtilment? Per què en diuen informatius? i per què "piquets"? potser... perquè piquen? Potser els hauríem d'anomenar "informadors incendiaris".
Estic convençut que hi ha motius per protestar, i també anar a la vaga. El problema que jo hi veig amb tot això, no és tant els motius com la coherència de les persones. Per exemple els partits polítics. Quan governava el PSOE a Madrid, amb Zapatero, ¿com va actuar el PP davant la convocatòria de la vaga general? i ara que governa el PP, com ha actuat el PSOE? digueu-me sisplau, hi ha coherència?
Insisteixo que no cal que entrem a valorar la situació que ens ha portat la convocatòria de la vaga. Per quins motius ens movem? els partidistes? Penso que el PP no ho està fent bé. Tampoc és que em vingui de nou. ¿On són aquells que deien que tant era que governés el PP com el PSOE? Amb consciència, continuen pensant el mateix?
Amb això no vull pas dir que el PSOE ho hagués fet bé. Si fos així ara continuaria governant. El que no es pot fer, però, és analitzar els esdeveniments en funció dels propis interessos. No cal exigir objectivitat, però com a mínim serietat. De veritat que quan llegeixo segons quines proclames em fa vergonya. 
I després de la vaga què? el problema que tenim és que la situació econòmica no ens permet gaires alegries, i seria bo anar tots junts per buscar les millors solucions. L'enfrontament d'avui hauria de servir perquè tots plegats reflexionéssim i, enlloc de buscar culpables trobéssim canals de diàleg.
Si em permeteu, i ja sé que em repeteixo, voldria recordar que el govern de l'Estat va sortir escollit democràticament i legitimat pel resultat de les urnes. Una altra cosa a preguntar-nos és qui va votar a qui, i sobretot qui no va votar. També crec que la majoria absoluta no dóna dret a fer el que es vulgui, però la batuta la vàrem donar al senyor Rajoy.