dimarts, 12 de febrer del 2008

Irlanda, una visita virtual

Avui hem viatjat a Dublin sense moure'ns d'Arenys, asseguts en una butaca i escoltant les explicacions d'una estada a Irlanda durant el mes de juliol. Fa ja molts anys que no hi he estat, i en guardo bons records. Hi vaig ser de vacances, recorrent tota l'illa, i visitant ciutats com Belfast, Dublin, Derry, Kildare, Cork, Limerick... També hi vaig anar per reforçar el meu anglès, vivint en una família de la capital.
Sempre he pensat que viatjar era una manera molt plaent d'aprendre; una manera de deixar de mirar-se el melic i adonar-se que hi ha altres mons, altres costums, altres maneres de viure, i que no només la nostra és la bona. Hi ha gent a qui li convindria anar de vacances una mica lluny, sobretot després de viure un hivern massa endogàmic.
Si se'n sap, planificar les vacances és tant o més divertit que gaudir-les, i això fa que s'allarguin en el temps. No sé si passa a tothom, però sempre m'ho he passat més bé fent els preparatius que recordant les vacances, per més fotografies que hagués fet. A més, unes vacances ben preparades, per tu mateix, resulten molt més aprofitades.
Recordo un viatge a Istanbul, on la majoria de viatgers de l'avió anaven en viatge organitzat. Els comentaris que vaig sentir em varen sorprendre d'allò més. Es preguntaven quina moneda hi havia, què parlaven... alguns no sabien on anaven ni que hi ferien. Nosaltres havíem preparat tots els detalls, amb un punt d'incertesa, que també va bé.
Avui parlàvem d'Irlanda, i algú hi anirà aquest estiu. Els altres ens quedarem a la vila per aprofitar totes les hores que puguem. El compromís assumit és important i no es pot fallar.