dimecres, 18 d’octubre del 2006

Temporal viatger

Està fent un bon temporal de llamps i trons força espectacular. Hem corregut a desendollar-ho tot, no fos cas que algun aparell electrònic petés. A fora, la policia avisa la gent que retiri els cotxes dels rials. Jo encara no sé com hi ha gent que s'atreveix a deixar-los al rial, sobretot quan amenaça pluja, com aquesta nit.
Els temporals a Arenys acostumen a ser de curta durada, força espetecs i cap un altre indret. Recordo que, de petit, a Cantonigòs, les tardes d'agost eren regades per algun o altre temporal. Les espelmes les teníem sempre a l'abast, perquè al primer llamp quedàvem a les fosques. L'avaria podia durar fins l'endemà. No sé si ho tenien difícil o bé no hi corrien gaire.
Si no coneixeu el Collsacabra o el Caberès, us els recomano. Ara és un bon temps per anar-hi. La zona de Cantonigròs, Sant Julià de Cabrera, a dalt a l'ermita de Cabrera. També Falgàs, a l'altra banda de Cabrera i el Pla d'Aiats, o les Viles, i més endavant, desviant-vos a la dreta, al Coll de Condreu,El Far.
M'he deixat Rupit-Pruit, dos pobles amb les matexes lletres. No hi ha dubte que es tracta d'un poble molt pintoresc i concorregut. Des d'allà podeu anar a Sant Joan de Fàbregas, i si aneu preparats, podeu baixar fins al pantà de Sau.
A sobre el pantà, a les cingleres, Tavertet, que ja us n'he parlat alguna altra vegada. Hi podeu fer estada, en alguna casa rural, com El Quintà, o anar a dinar a Les Baumes, tot al mateix carrer de baix.
Quan jo vaig conèixer Tavertet, hi havia tres carrers: el carrer de dalt, el del mig i el de baix. Encara no hi havia llum i amb prou feines aigua. La carretera actual no existia, i s'havia de passar per Cantonigròs.
Bé, com que he tornat anar a parar a Cantonigròs i el temporal sembla que s'ha allunyat, vaig a veure si puc penjar aquest escrit al blog.
Demà Audiència Pública de Pressupost i Ordenances Fiscals.
Bona nit.

2 comentaris:

Dessmond ha dit...

És cert que la gent d'Arenys aposta si el cotxe se l'endurà l rierada un dia de tempesta com el d'avui?.

No fa massa vaig visitar Tavertet. Certament és un lloc únic.

xfebrer ha dit...

Amic Dessmond,

encara que no vaig néixer a Arenys, fa molts anys que hi visc i vaig poder viure rierades de veritat. Ara els d'Arenys de Mar tenim la riera coberta i ja no s'emporta cotxes, i el perill es limita als rials, que encara tenim sense canalitzar l'aigua.
No recordo haver sentit aquestes apostes, però tampoc seria res d'estrany. Algú amb més història d'Arenys que jo mateix, potser en podria dir alguna cosa.

Quant a Tavertet, és realment bonic, però jo encara guardo a la memòria el Tavertet dels anys seixanta, que no té res a veure amb l'actual.

Gràcies.