dissabte, 22 de febrer del 2014

"La Razón" ha entrat a casa

Algunes famílies espanyoles no entendrien que el fet que us comento sigui prou important com per ocupar un post en el meu blog, però és que a casa meva no hi entra qualsevol cosa i avui, excepcionalment, hi ha entrat La Razón.
El motiu és un treball que ha de fer el meu fill per a l'escola, comparant com donen les notícies diferents mitjans de comunicació. Escollir aquest diari no ha estat difícil i ha quedat demostrat simplement fent-hi una lectura superficial. La tria de l'altre diari podria ser més discutible. En trobaríem algun que seria molt fàcil contrastar la manera d'informar una mateixa notícia. És per això que el meu fill ha escollit un diari que no fos ben bé a l'altra banda, sinó un diari conservador i, en aquesta etapa de reflexió sobre el dret a decidir, poc favorable a fer gaires canvis: La Vanguardia.
El treball l'ha de fer el meu fill i per tant jo no m'hi ficaré, però sí que ho he aprofitat per fer una lectura comparada de les mateixes notícies i, acceptant que actuo influenciat pel concepte que tinc de les persones que estan al voltant del diari La Razón, no hi ha dubte que els diaris més que informar estan influint sobre els lectors.
No pot ser que la notícia dels fets de Ceuta amb la Guardia Civil es puguin explicar de maneres tan diferents, i si la comparació fos entre tres diaris, incorporant l'ARA, la cosa ja no té cap tipus d'explicació des del punt de vista informatiu, però sí polític i interessat.
Vivim en un món on els fets passen només quan en tenim notícia, o sigui que duren quatre dies, en funció de l'interès que desperten al nostre món. I els fets passen segons ens ho expliquen. Els lectors de La Razón ho coneixen d'una manera i els lectors de La Vanguardia o l'ARA, d'una altra.
Jo no hi era a Ceuta i no vaig poder veure si la Guardia Civil disparava pilotes de goma contra els immigrants o simplement les llençava a l'aire. Els periodistes de La Razón, La Vanguardia i l'ARA han vist el vídeo, però ho han vist diferent. Qui té la raó? A qui ens hem de creure? pel nom del diari seria La Razón, però permeteu-me que ho posi en dubte.