dijous, 28 d’abril del 2005

He assistit al Ple...

... i estic desitjant que s'inauguri el Teatre Principal i poder assistir a muntatges escènics més interessants. De més nivell i amb millors actors.

Suposo que els que ho heu escoltat per ràdio fèieu alguna altra feina al mateix temps. No crec que hagueu perdut el temps com nosaltres.

Bé, més que perdre el temps, ha estat allò d'anar agafant mala... L'equip de govern municipal, amb el seu alcalde al davant, s'anava superant. Era el típic crit que sentíem als circs de festa major: "Mas difícil todavía".

Si ho he acabat d'entendre (perquè a vegades se'm fa difícil, i espero que no ho aprofiti cap regidor per ridiculitzar-me), aquest estiu la UFEC farà activitats esportives d'estiu, a uns preus força crescuts i sense descompte per família nombrosa. Es veu que al pressupost 2005 de la UFEC no està previst i això els ocasionaria dèficit, i això no es pot permetre. Cal que les famílies nombroses ho entenguin i posin el seu gra de sorra. Això sí! el segon germà tindrà un descompte del 5%. Hi ha votat a favor CIU, PP i el regidor no adscrit; en contra hi ha votat el PSC; i s'han abstingut ERC i ICV. Per a la vostra tranquil·litat, tothom menys CIU i PP ho ha criticat, però... s'ha aprovat.

També és costum de fer preguntes i contestar-les el mes següent. Passa una mica com allò de "en X m'ha demanat perquè servia Q i en Z m'ha contestat per R". Ara em toca recordar la pregunta que em contestaran el dia 25 de maig (i em sembla que aquell dia no hi podré assistir perquè tinc intenció d'anar a unes jornades de participació que... no sé ben bé de què em serviran!).

Allò que els castellans diuen "rizar el rizo" ha arribat amb l'intent frustrat de presentar una moció via urgència. Per qui no ho sàpiga, quan una moció no segueix el canal i calendari adequat, sempre hi ha (bé, em pensava que sempre) la possibilitat de presentar-ho per via d'urgència. Abans però s'ha d'aprovar la urgència. Però Arenys encara filem més prim: l'Alcalde (que encara mana, tot i ser víctima de la maldat de l'oposició) pot negar el dret de votar la necessitat de la urgència. (i jo pregunto als que en saben: per què es vota la possibilitat d'anar per via d'urgència si l'alcalde, que no té majoria, pot decidir-ho ell tot sol?) Segur que hi ha resposta ben assessorada jurídicament.

I ara pregunto als nostres polítics de tots els colors: El ciutadà us pot entendre? Això durarà dos anys més?
I no pregunto res de la propera campanya política perquè ja ho sé:

CIU i PP ------- El trànsfuga ens ha impossibilitat de governar. L'oposició ens ha bloquejat qualsevol iniciativa al pactar amb el trànsfuga...

ERC-ICV-PSC ---- Davant la impossibilitat de presentar una moció de censura, amb l'ajuda del regidor trànsfuga, hem intentat portar la iniciativa però l'equip de govern no ens ha deixat. Les competències de l'Alcalde així li ho permeten.

El regidor trànsfuga ---- (En aquest cas no sé què dirà. Potser ens ho hauria de dir ja).

I els arenyencs què direm? --------- Oh, gràcies per deixar-nos votar cada quatre anys. Us renovem la confiança perquè continueu exercint les vostres qualitats interpretatives. El nostre poble és vostre! Durant quatre anys més, feu-ne el què vulgueu! Això és la democràcia!

Per acabar voldria dir que, per si no ha quedat clar, la meva no ha estat una explicació objectiva de com ha anat el Ple sinó que en algun moment m'he deixat portar per la via dramàtica i d'alguna manera subjectiva. L'objectivitat la deixo pels nostres polítics i també pel nostre estimat Interí.

Bona nit

2 comentaris:

Roberto Iza Valdés ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
Roberto Iza Valdés ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.