diumenge, 26 d’agost del 2018

Sobra violència i falta sentit comú

Força desconnectat de l'actualitat política del nostre país, i d'arreu, he arribat a Arenys amb ganes de posar-me al dia el més aviat possible. Haig de dir que encara em falta estona per recollir tot allò que ha passat durant aquests dies que he estat fora, i que ho acabaré de fer entre avui i demà. De totes maneres m'ha semblat veure que les coses continuen bastant iguals, amb un agreujament del conflicte dels llaços grocs.
Em sap greu que a vegades s'estigui lluitant més pels símbols que no pas pel fons de les coses. Penjar llaços grocs és una manera d'expressar la nostra ràbia per una situació injusta, la dels presos polítics, i despenjar-los és la manera de manifestar que es veu bé que els nostres polítics estiguin empresonats. A partir d'aquí les lluites entre uns i altres són estúpides. Jo també crec que tothom és lliure d'expressar-se com és i pensa, però el que no em sembla tan bé és que es faci amb violència, sigui del bàndol que sigui.
A part de la violència, el que també em preocupa, i molt, és l'actitud dels diputats, que com a mínim haurien de saber comportar-se i defensar la seva opinió d'una manera decent, sense insults ni actituds barroeres. No em cansaré de repetir que el comportament de la bancada de C's al Parlament català no és el que s'espera d'un diputat electe, sigui quina sigui la seva manera de ser i pensar. C's està protagonitzant una etapa grisa i trista de la història del Parlament de Catalunya, i en conec els motius. C's com el PP no han cregut mai en el Parlament. Ells pensen només en les institucions espanyols, les centrals, i la resta és perdre el temps. És per això que volen treure-li competències.