dissabte, 18 d’agost del 2018

La ciutat vella de Praga

Realment Praga és una capital espectacular. El meu record era molt positiu i ara em feia por tornar-hi i veure-hi tants canvis, amb tant turisme, amb tanta gent i, sobretot, amb una ciutat globalitzada. Tot hi és i tot et pot condicionar, però com en totes les coses has de saber valorar la part positiva i aprendre. Si només véns a guaitar et perds la història i el coneixement de per què la ciutat i els seus habitants són d'aquesta manera.
Us confesso que en molts moments, veient persones del país de la meva edat o més joves, m'imaginava els seus pares i avis com devien ser i quin record històric tenien de la Praga que vaig conèixer l'any 1989, un any molt significatiu per al seu país, llavors Txecoslovàquia.
El tastet de les capitals imperials està resultant interessant. Ens trobem bé, i això és important, però és cansat. Es fa realitat allò que es diu que les vacances resulten molt cansades, però necessàries.