dijous, 6 de desembre del 2007

Mercat Medieval a Vic

Avui s'inaugurava el Mercat Medieval de Vic i no ho podia fer amb més èxit. La ciutat es trobava gairebé col·lapsada, amb milers de visitants, en una jornada agradable malgrat senties algun foraster que es queixava de tenir els peus gelats. No tothom va preparat oportunament.
La meva família n'hem fet un petit tastet, però suficient per adonar-nos del reclam dels mercats medievals. La pregunta que se'n desprèn és: per què tenen tan èxit? que hi busca la gent?
És cert que cada vegada s'incorporen nous elements i ja no es tracta d'un seguit de parades amb més o menys bon gust i imaginació, sinó de tot un conjunt d'actes i complements que el fan atractiu i complet.
No està bé que ho digui jo, que sóc un vigatà enamorat de la meva ciutat, però l'entorn és bàsic i el mateix espectacle en un altre indret no seria el mateix. No em negareu que el casc antic de Vic té un encant que per ell mateix ja es mereix la visita. Cada vegada, però, hi ha més poblacions que programen aquesta festa i no sé si la resposta podrà continuar avalant la reedició dels mercats.
Avui sentia que algú preguntava si els paradistes arribaven a vendre alguna cosa. Desconec la resposta, però m'imagino que si no aconseguissin vendre els seus productes, potser no tindrien ganes d'anar a munt i avall, parant i desparant.
Sigui com sigui, us animo a deixar-vos caure per Vic durant aquest cap de setmana, i gaudir de la festa. I si tot això dels mercats medievals no us fa peça, trobareu mil motius per anar fins a Vic, qualsevol cap de setmana de l'any. No us ho perdeu!