dimarts, 27 de març del 2007

Fins aviat, Ràdio Arenys

Aquesta setmana posaré un punt i a part a la meva experiència radiofònica de quatre temporades a Ràdio Arenys. Tot i algunes intervencions esporàdiques a la ràdio, i un primera experiència estival, va ser la temporada 2003-04 quan vaig iniciar el programa Nocturn de Ràdio Arenys. Un programa que ha anat variant el format, però que sempre ha conservat l’objectiu que em va moure embrancar-me en aquests afers: la divulgació dels valors de les persones, a través de la seva vida, de la seva professió, de la seva vocació, de la relació amb les altres persones.

L’experiència personal ha estat impressionant i impossible d’agrair suficientment. He rebut la màxima col·laboració dels treballadors de la ràdio, amb el seu director al capdavant, i la generositat de les persones a qui he entrevistat. Ha estat un enriquiment personal, que no oblidaré mai.
Les persones que han vingut al programa han estat veritables protagonistes, i m’han ensenyat moltes coses. He viscut moments molt agradables tot escoltant vivències aparentment sense importància, però que ensenyaven molt bé la qualitat humana dels entrevistats.
El diàleg, la conversa, saber escoltar i entendre, són avui dia uns elements molt preuats, potser perquè es conreen poc. Encara n’hem d’aprendre molt, i en política, però no únicament, hauríem de practicar l’exercici d’escoltar els altres.
Començaré una nova etapa de la meva vida, procurant donar-ho tot, com sempre he fet. Només d’aquesta manera pots sentir-te útil i satisfet de l’esforç que hi esmerces. De la mateixa manera que els entrevistats han estat els protagonistes, ara ho serà la ciutadania d’Arenys a qui, com d’altres, dedicaré bona part del meu temps. Un temps que finirà, i que voldré que hagi portat valor afegit, com així ho espero d’aquests quatre anys a Ràdio Arenys.