diumenge, 17 de gener del 2010

Un nou aeroport a Catalunya

Ja em permetran els neuròtics, obsessius i monotemàtics malaltissos que dediqui el meu post a parlar de la inauguració de l'aeroport de Lleida. És molt probable que no els interessi gens, perquè és clar... no genera suficient polèmica i és massa terrenal. No amago el meu desencís per tanta paranoia i ridiculesa, que no fa més que empobrir la nostra capacitat intel·lectual, rebaixant-nos a una simple reivindicació, per important que aquest sigui, que ho és.
Avui Lleida s'ha sumat a la xarxa d'aeroports catalans, al marge de solucionar la identitat de qui els gestiona i les picabaralles entre l'Estat i la Generalitat. Per cert, l'altre dia escoltava com un tertulià de la ràdio es preguntava si no era estat també la Generalitat, i si ho era, per què tantes reticències a cedir la gestió de proximitat.
Sigui com sigui, a partir d'avui els lleidatans i veïns podran viatjar en avió sense necessitat de desplaçar-se a Barcelona o Reus, com a mínim per algunes destinacions. M'imagino que dependrà de la demanda que les destinacions s'ampliïn, i també, no cal oblidar-ho, de les mesures que s'apliquin per bonificar les companyies que han fet el pas d'incloure Lleida com una de les seves destinacions.
No fa gaires mesos vaig anar a l'aeroport de Girona, el de Reus no el conec, i vaig quedar parat de com ha canviat. D'aquell mini aeroport del començament, que semblava de joguina, a l'actual, hi ha una gran diferència. Suposo que el mateix passarà a Lleida, i això anirà en benefici de l'economia de l'àrea, del turisme i dels residents que a vegades hem vist més propers a l'Aragó que a casa nostra.
Felicito els lleidatans, i els animo a fer ús del nou mitjà de comunicació que tenen al costat de casa.