dimecres, 5 d’agost del 2009

Indicis de corrupció

Jo no sé si el Partit Popular és "gafe" o bé té una tendència a la corrupció i l'escàndol, perquè quan semblava que respiraven tranquils davant la sentència absolutòria del valencià Camps, ara arriba el torn a Palma de Mallorca, en una illa que no cal anar massa enrere per trobar casos de corrupció urbanística.
Sempre tindrem present el principi de presumpció d'innocència, però és evident que la ciutadania n'està una mica farta i amb ganes que els polítics es posin les piles i actuïn amb transparència i honestedat.
Des que vaig assumir la responsabilitat de tirar endavant unes regidories a l'Ajuntament d'Arenys de Mar, he fet un esforç per entendre, no pas per justificar, actuacions delictives de polítics municipals d'altres ajuntaments del país. Em costa d'imaginar com es pot ser tan mesquí com per aprofitar-se d'un càrrec polític per a benefici propi.
També m'ha resultat difícil comprendre les facilitats perquè els fraudulents puguin arribar a delictir sense que se sàpiga. Potser al final s'acaba sabent tot, però fins i tot m'estranya el que es pot arribar a trigar a descobrir-ho.
Serà que vaig amb el lliri a la mà, o jo prefereixo pensar, serà per l'educació de valors que he rebut dels meus pares i familiars, que davant de tot m'han fet posar l'honestedat i el respecte als altres. La majoria de polítics són legals i respectuosos; només són quatre els delinqüents, però empastifen tota la classe política, perquè allò que corre és l'escàndol abans que els valors.