dimarts, 24 de setembre del 2013

ICV no s'adhereix a la proposta d'ERC

Segons llegeixo al web de Ràdio Arenys, ICV diu que no s'apunta a la iniciativa d'ERC de constituir una plataforma conjunta per afrontar les eleccions municipals. Un dels motius que argumenta Balliu és que la proposta hauria d'haver anat més enllà dels partits polítics, donant entrada a persones noves i col·lectius. Hi estic d'acord, tot i que quan vaig llegir la proposta d'ERC m'havia semblat que sí que pensaven en persones no militants.
Diu Balliu també, que algun sector del seu partit es va sentir molest per la manera com ERC va anunciar la proposta. Aquí, ja em perdonaran, aquí és on s'equivoquen els partits polítics. Les formes els poden.
Però el que m'agrada més de Balliu és quan diu que primer cal reforçar el que es vol per Arenys de Mar. És cert que en campanya electoral els partits polítics fan moltes promeses, que es converteixen en una carta als reis, a vegades sense valorar suficientment les possibilitats de dur-les a terme. S'engresquen i engresquen molt, però quan és l'hora tot queda en gairebé res. El més preocupant de tot, però, és que no es té clar quin Arenys volem.
Si demano que es treballi quin ha de ser l'Arenys del futur, algú em dirà que ja s'ha estudiat més d'una vegada i al final tot ha quedat igual. Si no som capaços de construir un model de poble, no cal perdre el temps elaborant candidatures perquè al final tot queda en anar passant de la millor manera possible, solucionant els problemes que es van presentant dia a dia, sense capacitat per a la creativitat. Veurem què hi diu ERC.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Hola Xavier,
aquí tens, de primera ma, el document de resposta a ERC. S'hi diuen i concreten algunes idees que potser no sortien reflectides a la notícia de Ràdio Arenys i potser en línia d'alguna de les refelxions que fas.

http://arenyautes.cat/content/resposta-dicv-la-proposta-derc-arenys-de-mar-2015