dimarts, 1 de març del 2011

La independència al post 2.000

Avui escric el post número 2.000 d'aquest blog. Dia rere dia vaig comentant aquells temes d'actualitat o pensaments que em vénen pel cap, que agraden a algú i també disgusten, però és llei de vida. Quan dius el que penses et pots crear enemics, encara que aquest no sigui el meu objectiu.
Tenia mig pensat el tema que il·lustraria en una efemèrides com haver arribat als 2.000, però el senyor Laporta s'ha creuat pel mig i m'ha desviat l'atenció.
Algú s'ha estranyat que tres mesos després de les eleccions el SI estigui en perill de trencar-se. No sé com acabarà, però a mi en tot cas m'ha estranyat que hagi durat tant. Perquè no es pot començar una casa per la teulada. En una olla de grills és molt difícil fer silenci. Amb tres galls resulta molt complicat mantenir amb tranquil·litat i bona feina un galliner. Em fa mandra mirar quan ho vaig escriure, però recordo haver comentat que es tractava d'un partit al voltant d'una persona. Ara els senyors Uriel i López Tena poden dir el que vulguin del senyor Laporta, però sense ell, sense el nom que comportava ser expresident del Barça, ambdós estarien fora del Parlament.
El senyor Laporta volia liderar un projecte dins el Parlament, i en no ser possible ara pretenia ser l'alcalde de Barcelona. El que predica ara, no està gens descabellat. Precisament això és el que havien d'haver fet en les eleccions al Parlament. Però llavors l'ànsia de protagonisme no els ho va permetre.
Aquests senyors són els que ens han de portar la independència de Catalunya? quina por!
Laporta demana presentar-se amb ERC, que té un projecte de ciutat i està més o menys en la mateixa òrbita. No descuidem que gestionar un poble, o una ciutat, té les seves peculiaritats i no hi encaixa massa tot el tema independentista. Algú no ho sap. I em pregunto... aconseguirà el senyor Laporta concórre a les municipals amb ERC, a la ciutat de Barcelona? I a Arenys de Mar?
Al nostre municipi també hi ha la intenció de presentar les dues candidatures: ERC i SI, però sembla ser que cadascú pel seu compte. Seria possible veure també aquí una candidatura unitària ERC-SI? els senyors Jordi Pera i Àlex Acero de bracet? em costa de veure-ho, però de més verdes en maduren.
Mentre les persones i els partits polítics posin per sobre de tot, el protagonisme personal, ho tenim molt complicat. Continuo pensant que cal fer un esforç important per confeccionar bons equips, que els vilatans puguin escollir per la vàlua dels components de les llistes. Algú ja ens ha ensenyat les cartes. D'altres encara no. A veure si som capaços d'animar gent vàlida per formar part del consistori arenyenc!