divendres, 25 de març del 2011

Per aquest camí, teniu les de perdre

Un bon exercici és analitzar-se un mateix per detectar quins són els principals defectes, aquelles coses que t'agradaria canviar de la teva manera de ser, allò que no és correcte o almenys, en fred, veus que no hauria d'anar d'aquella manera. No estic segur que tinguem la capacitat de veure'ls tots, perquè alguns fins i tot a nosaltres mateixos ens els amaguem. Però ja en surten. Es tracta d'anar a fons.
No us penseu que ara els escriuré aquí. No us vull donar aquest avantatge. M'agradaria parlar d'un d'ells que aquests dies m'està rondant. A mi, quan m'apreten molt, acostumo a tancar-me i a donar motius d'allò que m'estan acusant. Per entendre'ns... quan em provoquen, no m'espanten, sinó que em sento valent, i sóc més punyent i menys sensible.
Sempre he cregut que era una persona sensible, i continuo pensant-ho. És quan es passen de llestos, quan es creuen que em poden desprestigiar, que llavors em torno insensible i maliciós. Deixo de ser un perdona vides i quedo tan ample.
Suposo que no és una actitud edificant, però no aconsegueixo penedir-me'n. Hi reflexiono i arribo a la conclusió que hi tinc tot el meu dret, i que no m'ha de saber greu. Deu ser una cosa molt gruixuda!
Al final de tot, les persones s'adonen de les actituds dels altres i en funció d'aquestes arriben a jutjar-los, no pas per la crítica que se'ls hagi pogut fer, ni les mentides ni l'engany. És per això que dono tant importància a la coherència, la honestedat i la transparència, que a algú li pot semblar que practicant aquests valors quedes desprotegit, però a la llarga hi surts guanyant. Qui amaga la veritat, qui emmascara la seva personalitat, voluntat i intencions, tard o d'hora es descobreix i llavors queda en evidència i perd tota credibilitat.
És per això que la pressió que es pensen fer-me aquests dies, més aviat em porta a decidir que allò que temen perdre, o acabin perdent de veritat. Jo no hi tinc res a perdre, perquè fins al darrer moment he ensenyat les cartes. El problema és que les he ensenyat a persones que no em mereixen la meva confiança i que tard o d'hora quedaran en evidència.