dimecres, 10 de desembre del 2008

Autopista a la carta

Segons comentava avui el senyor Alemany, president d'ACESA, les autopistes podrien apujar preus quan hi hagués més trànsit. A més cotxes, més car. És un plantejament basat en la idea que la pujada de preus espanta a possibles usuaris, reduint el volum de circulació.
Ja no es tracta de si les autopistes han de ser o no gratuïtes, o bé si han de tenir tarifes reduïdes per als veïns que les utilitzen diàriament, sinó que ens plantegen que davant els possibles col·lapses, es miri de reduir l'accés a base d'apujar el preu. Ens traurien el cobert i hauríem d'anar a la carta, conscients que el preu no és el mateix.
El mateix Alemany ja ho diu de puntetes, segur que les seves paraules provocaran rebuig, no tant per l'estridència, sinó perquè el que la ciutadania demana són rebaixes de preus i eliminació de barreres.
Al Maresme encara estem esperant quina solució donaran a l'alternativa de la N-II. Hi ha qui demana la gratuïtat de l'autopista. De fet tots ho voldríem, però aquesta gratuïtat, diuen, comportaria problemes de saturació de cotxes que vindrien de l'autopista de l'interior.
No sé quanta raó té aquesta teoria, però el cert és que s'ha de fer un bon exercici imaginatiu per resoldre d'una vegada el litoral de la comarca, amb una N-II que al costat de la línia del tren, configuren una barrera gens accessible per a les persones. Si la teoria del senyor Alemany es posa en pràctica, potser tornarem a veure una carretera nacional amb els cotxes aturats.