dijous, 28 de juny del 2012

Rajoy, ridícul o llàstima?

Que de l'arbre caigut tothom en fa llenya ningú en dubte i amb la situació que es troba Espanya no és estrany que apareguin caricatures del president Rajoy com la que adjunto en aquest post. El que és més rellevant és que vingui de Portugal. Un país rescatat que Espanya sempre ha mirat per sobre de l'espatlla i que a més l'ha eliminat de l'Eurocopa. Doncs des de Portugal s'atreveixen a riure's del president del govern del regne d'Espanya.
Rajoy no fa pena perquè ens té ben lligats. De cara a fora sí que tothom hi fa broma i el compadeix, sobretot ara que ja demana caritat per Europa. A dins, però, ens té molt controlats i els seus tribunals judicials saben com han de jugar perquè no dediquem esforços a coses importants, i ens distraguem buscant maneres de defensar la nostra llengua.
Però és que al nostre país tenim el cul pelat de presidents, ministres i polítics de tot tipus que han caigut en el més profund dels ridículs. El problema és que les conseqüències les patim nosaltres i això ja no fa tant gràcia. Cal dir noms?
Avui a La Vanguardia entrevistaven Matilde Asensi, autora de 'La conjura de Cortés', amb el títol: "Els polítics d'avui són tan mediocres com els del segle d'or espanyol". Llavors jo penso que més que el ridícul haurien de provocar llàstima, però ja se sap que la gent és molt cruel, i li agrada retreure els defectes dels altres i per això ens va com ens va.
I no dic res sobre el president extremeny, perquè a mi no m'agrada enfotra'm dels altres, i els extremenys no m'han fet res. Prou pena tenen d'aguantar el seu president, com que jo m'hi acarnissi.