dissabte, 19 de setembre del 2009

Leonard Cohen serà a Barcelona

El vaig descobrir a partir d'una cançó que m'havia cridat l'atenció: Take this Valtz. De fet m'ha passat sovint, amb tot tipus de música. Recordo també que vaig descobrir el repertori operístic d'Anton Dvorack, un dia a Mataró a la ràdio del cotxe, esperant que el meu fill s'acabés de canviar després de jugar un partit de futbol a les instal·lacions dels maristes: Song to the moon, de l'òpera Rusalka (dona d'aigua). I fa molts més anys, quan vaig arreplegar un concert de flautí de Vivaldi, a qui molta gent només coneix per les quatre estacions. La peça l'havia escoltat a la pel·lícula de François Truffaut, l'enfant sauvage.
Cohen, que està fent una gira de concerts i té previst de ser dilluns a Barcelona, ahir va patir un desmai mentre cantava a València. Cohen, que té setanta-cinc anys, em va sorprendre per la seva veu tan greu, i durant uns anys vaig ser un fidel seguidor de les seves cançons. Ara us haig de confessar que l'havia perdut de vista i ha estat la notícia del desmai a València quan l'he retrobat.
Des d'aquí el meu homenatge i desig de recuperació a Leonard Cohen.