divendres, 3 de juliol del 2009

Immigració i delinqüència

No sé si acostumeu a participar en aquestes enquestes que s'han convertit en habituals en els diaris digitals, normalment sobre tòpics de notícies del dia. Jo us haig de confessar que alguna vegada he votat, però de manera molt esporàdica.
Avui n'he trobat una a La Vanguardia que m'ha cridat l'atenció, i no he sabut relacionar-la amb cap notícia d'actualitat: "Considera correcte equiparar un immigrant il·legal amb un delinqüent? Sobre un total de 3.574 respostes, un 30% deia que si. És evident que guanyava el no (un 69%), però les mil setanta persones que han contestat que era correcte, m'han fet pensar. Com és possible que més de mil lectors de La Vanguardia puguin pensar que són equiparables els il·legals amb els delinqüents?
Cada vegada hi ha més gent que és políticament correcte a l'hora de parlar d'immigració, però jo tinc els meus dubtes de si no es tracta més aviat de quedar bé, encara que en el fons es pensi el contrari. No rebutjo la idea que en el fons tots tenim un pòsit racista i hi ha qui ho dissimula millor, sense que això vulgui dir que tothom és racista, perquè tenim exemples de persones que són, això: exemple.
No he contestat l'enquesta, no pas perquè no ho tingui clar, sinó perquè no he volgut jugar en una pregunta que m'ofèn que hi hagi tanta gent que pensi que és equiparable. Queda molta feina a fer, i les persones públiques hi tenen una gran responsabilitat.