dimecres, 29 de juliol del 2009

El Ple de juliol

Ha estat un Ple llarg i a vegades feixuc i difícil de pair per part del públic assistent (ha acabat marxant tothom abans d'hora) i de ben segur per als oients de Ràdio Arenys, que m'imagino han anat apagant els aparells de ràdio i m'agradaria saber quants fidels s'han quedat fins al final.
Hi havia una dotzena de temes, onze dels quals han passat força ràpids, no ha estat el mateix amb el punt que tractava les Clarisses. El que ha allargat la sessió, però, ha estat el punt de precs i preguntes, un total de 32, la primera de les quals ha durat uns tres quarts d'hora,
Serveix de res? No ho sé prou bé. Podria servir per explicar allò que a vegades queda sense conèixer, i sobretot per aclarir aquells dubtes que han provocat afirmacions errònies en declaracions i entrevistes als mitjans de ràdio i premsa. Avui a la Junta de Portaveus ja s'ha explicat al representant del VIA que la partida que el va escandalitzar a la Ràdio, diumenge passat, tenia uns conceptes diferents als que ell creia. No ha quedat explicada la realitat sobre el procés de selecció de la figura de cap de recursos humans, en què es va fer una afirmació equivocada, suposo que per desconeixement i no pas per mala intenció. M'hauria agradat poder-ho haver explicat, però no hi ha hagut ocasió.
És important vigilar les declaracions que fem, perquè no només fem comprometre els adversaris, sense raó, sinó que també hi queda malparada tota la classe política, i de gent ficada en política també n'hi ha de bons.
El dia s'ha acabat i ha quedat poc temps per escriure el post. Demà la festa continua.

3 comentaris:

Alex Acero ha dit...

Benvolgut Xavier,
Cal aplicar-se a un mateix les pròpies recomanacions.
Queda clar que no veu escoltar realment les meves paraules a la Ràdio, només veu sentir el que volíeu sentir.
En cap cas em vaig escandalitzar de res, (com afirmes) el que vaig fer és posar de manifest una desproporció que no em sembla adient (Promoció Econòmica te una dotació desprorcionadament baixa per les necessitats que hi han) i ho continuaré afirmant, per convicció personal.
Seguidament el que vaig dir és que cal REDUIR COSTOS i que si es grata d'aquí i d'allà, és possible treure un estalvi, faig afegir la conveniència de tenir un gestor de costos, com fan les empreses, que disposi de temps per analitzar partida per partida per optimitzar.
Lo de les "gambes" ho veu afegir vosaltres, no pas jo.
I sembla que no vaig dir cap barbaritat, perquè després l'interventor va apuntar la mateixa necessitat de reduir despesa.
Esteu massa angoixats i obsessionats, que nou capaços de distingir reflexions raonables i amb seny dels comentaris enverinats que habitualment us dediqueu uns i altres.
En honor a la veritat, hauries de matissar aquestes afirmacions sobre el que jo vaig dir a la Ràdio, perquè del teu comentari s'extreuen conclusions errònies que confonen al personal (intencionadament o no).
De pas, s'haurien de fer un parell de correccions a dos declaracions institucionals clarament "confoses", per no dir altre cosa.
Poso molta cura en les meves intervencions, per la qual cosa, demano el mateix tracte, res mes.

Atentament.
Alex.-

xfebrer ha dit...

Benvolgut Àlex,
El meu escrit no tenia cap intenció de molestar ningú i molt menys a tu, sinó deixar dit que no sempre les declaracions que es fan a la ràdio, són correctes i el fet que no es contrastin (culpa dels professionals de l'emissora) fa que passin com a bones. Em referia concretament a la partida de dietes que desconeixies què incorporava.
Quant a crítiques enverinades, és cert que en rebem, i d'això em vaig queixar l'altre dia, directament a un representant d'un grup municipal de l'oposició, per la calúmnia contra una treballadora municipal i de rebot al govern i la meva regidoria en concret.
Confio en la teva honestedat per fer una bona política d'oposició, que és clau per al bon funcionament de l'administració pública.

Alex Acero ha dit...

Hola:

Havia passat per alt que havies fet la resposta.
No em sento molest de cap manera, només remarco que les actituds de pre-judici, distorsionen el debat.
A mi m'agradaria que en lloc de parlar de les formes, parléssim del fons, la imperiosa necessitat d'optimitzar la despesa, hauríeu de considerar la proposta de contractar o dedicar una persona a fer aquesta tasca de "controller" sense cap altre criteri que aconseguir les màximes prestacions per el mínim cost possible. Si no esteu gens d'acord amb això, argumenta'm els motius, si estàs d'acord parcialment, posem fil a l'agulla, per poc que avancem, serà positiu.
Aviat parlarem d'impostos i fer demagògia en aquest tema és trair als ciutadans.
Està be reflexionar, però no pots substituir a l'acció.