dilluns, 16 de març del 2009

Revolta a Madagascar

Els militars entren al palau presidencial de Madagascar, però el president no hi era. Sembla ser que el president es troba en un altre palau i ara les forces militars s'hi dirigeixen.
Aquesta era la notícia que llegia aquest vespre a La Vanguardia digital, i el primer que he pensat és que l'Àfrica sempre em sorprèn. No sé si us passa a vosaltres, però quan surten notícies com les d'avui, em fan adonar de la meva ignorància sobre la realitat del continent africà. D'entrada ja no em sonava el nom de la capital, Antananarivo, perquè jo l'havia estudiat Tananarive; desconeixia que des de fa uns mesos hi havia problemes entre el govern i l'oposició, i no diguem dels noms del president i el cap de l'oposició... no recordo haver-los llegit mai a cap diari.
Després de la primera pregunta ve la segona, i aquesta és poder desxifrar què hi ha de cert i què no, de tota la informació que ens arriba, i sobretot dels motius o raons per què un jove de 34 anys lidera l'aixecament militar contra un president elegit democràticament. Uns ens diran que el president abusava del seu poder, i els altres que es tracta d'una venjança o d'ànsies de poder dels revoltats.
El principal problema serà el futur de moltes persones, i com sempre, de les menys afavorides, que són les que sempre els toca el rebre.
Des de la incògnita de quin pot ser el futur de Madagascar, desitjo que sigui el més favorable per a la gent humil, i que la justícia predomini en tot moment.