dimarts, 9 de gener del 2007

Dos anys escampant opinió

Tal dia com avui d’ara fa dos anys vaig iniciar el meu bloc sense saber massa cap on em duria. Era una experiència nova i que m’hi animava en descobrir que en Lluís Foix, a qui acostumava llegir els seus articles, obria un bloc. El ritme d’escriptura no tenia res a veure amb l’actual, que tampoc sé si es mantindrà en un futur, ja que la vida dóna moltes voltes i nosaltres canviem en el temps.

El primer escrit era el dia 9 de gener de 2005, i de fet va ser una transcripció de l’escrit que publicava a la revista l’Ametlla d’Arenys, de periodicitat mensual i que hi col·laboro des del primer número – juny de 2002. El segon escrit data del 13 de febrer, i mig any més tard no arribava a la trentena. El 2006 en canvi, ha estat un any de consolidació, sobretot els darrers mesos, amb un total de 326 escrits.
Per temes, malgrat que no he començat a classificar-los fins a finals d’aquest darrer any, amb la nova versió de bloc, es pot observar que predominen els polítics, tan a nivell general, autonòmic com local, amb un esperit crític, però intentant aportar valor afegit, i procurant també no ofendre les persones sinó, en tot cas, criticar la seva manera d’obrar, tenint en compte que són càrrecs públics i es deuen a la ciutadania i els electors que els varen votar.
Encara que sempre em sorprèn tenir lectors assidus, no es tracta d’un bloc molt visitat, potser perquè el que dic no interessa, o pel fet que no busco la polèmica ni l’estridència, sinó que m’agrada pensar que qui em llegeix, li ajuda a formar-se opinió de les coses, sigui en la mateixa línia o en l’oposada. Perquè el pitjor d’una societat és que estigui constituïda per gent sense opinió. Per contra, la societat esdevé més rica quan hi ha confluència d’opinions, i s’obre un debat intens.
En un primer moment em trobava sol dins el món arenyauta, ja que a la nostra vila hi ha una xarxa d’internautes força activa, que té alts i baixos, però és molt seguida per una majoria silenciosa. En aquests moments, arenys.org, els culpables de la xarxa arenyautes, ha incorporat el món del bloc, i s’hi ha animat un bon grup d’arenyencs, i això fa que em senti més acompanyat. També hi tinc un bloc, encara que allà la periodicitat dels meus escrits no és diària.
A partir d’avui comença el tercer any del meu bloc, i suposo que, com a mínim fins a finals de maig, el tema de les eleccions municipals hi tindrà força presència. Tot i que la campanya s’ha de fer al carrer, per arribar on hi ha la gent, penso que els partits polítics locals no es deixaran perdre aquest sistema tant directe per arribar als internautes, que cada vegada som més.
Si sou dels que acostumeu a llegir-me, us ho agraeixo, i si hi heu vingut a parar per casualitat, us convido a que doneu les vostres opinions, i em digueu on és el vostre bloc, perquè m’hi deixi caure.