dilluns, 19 de desembre del 2011

Convidat de la Pilarín

Avui hauria de parlar del discurs del futur nou president del govern espanyol, o dels espectaculars canvis de la "nova" junta executiva del PSC, però he arribat tard a casa i no he pogut fer una lectura del que ha passat avui a Madrid, ni tampoc he llegit els comentaris sobre el congrés del PSC d'aquest passat cap de setmana. Sí que he sentit per ràdio, venint des de Mataró, que el Papa ha reconegut un miracle a Carme Sallés i per tant podrà ser canonitzada.
Carme Sallés i Barangueras va néixer a Vic el 1848, i el 1892 va fundar l'ordre de les Religioses Concepcionistes Missioneres de l'Ensenyament. A Arenys de Mar aquesta congregació gestiona el col·legi La Presentació on hi treballa la M. Àngels i hi estudien els meus fills. Una relació Vic-Arenys, com la que he viscut des de la meva sortida de Vic per venir a viure a Arenys. El pis on vaig viure-hi uns 10 anys, el vaig vendre a una parella que ell era de Vic i ella d'Arenys. Casualitats.
Aquest vespre l'Albert Om és el convidat de la Pilarín. En Joan Maria, el seu home, és cosí germà meu i m'ha fet il·lusió seguir el programa que, tot sigui dit, acostumo a veure i m'agrada. He vist un carro de joguina que hi havia jugat a Cantonigròs quan el tenien allà dalt. Unes fotografies del casament on hi sortia el tiet Rafel, el meu padrí, i la tieta Annita, la germana gran de la meva mare. Imatges de Vic vistes des d'Arenys.
Ja em disculpareu que m'hagi posat una mica nostàlgic, però per més bé que estigui a la meva vila d'adopció, que hi estic, no puc oblidar els meus orígens, la meva ciutat natal, on hi tinc tota la meva família, començant pel pare, amb qui compartirem, un any més, el dinar de Nadal.
D'en Rajoy en continuarem parlant, també de l'executiva del PSC, per si uns i altres són capaços de reflotar les naus que han heretat, i també de la Pilarín, incansable, generosa i estimada.