dissabte, 24 de febrer del 2007

Podem parlar de Ràdio Arenys?

Ja em disculpareu si em plantejo aquesta pregunta, però arran de la resposta de l’equip de govern municipal, als meus escrits a arenyautes i que també vaig penjar al blog [(1) i (2)], ja no sé si se’n pot parlar sense que t’etiquetin de sectari o insultador.

Aquesta setmana s’ha sabut que hi havia problemes entre els treballadors de Ràdio Arenys i l’Ajuntament, sembla ser que per qüestions de contractes. La poca transparència municipal fa difícil poder seguir tots els esdeveniments interns, però no cal ser massa llest per adonar-se que durant aquest mandat les relacions de l’equip de govern amb els treballadors municipals, no han estat massa bones.
Des de fa quatre o cinc anys col·laboro a Ràdio Arenys amb un programa de nit ‘Nocturn’, i les relacions amb el director i els treballadors de la Ràdio han estat sempre molt cordials. Tot i que mai he volgut saber quina era la situació contractual del personal en plantilla (els col·laboradors ho fem de manera totalment desinteressada, econòmicament parlant), em preocupa pensar que no puguin desenvolupar el seu treball amb les condicions òptimes, i evidentment m’hi solidaritzo.
És ben clar que en el proper mandat s’haurà de plantejar, d’entrada, solucionar tots aquests conflictes, perquè una administració pública no es pot permetre el luxe de mantenir males relacions amb els seus treballadors. Caldrà, doncs, que el partit o partits polítics a qui les eleccions atorguin la responsabilitat de governar la nostra vila, tinguin clares les idees, i afrontin aquest problema sense embuts ni retards.
L’experiència d’aquests quatre anys, fa difícil poder pensar que el mateix equip de govern pugui trobar massa solucions, ja que l’eina principal és el diàleg, i d’això nois... no n’hi ha hagut massa. És evident que es tracta d’una opinió molt personal, però no sé per què, em fa l’efecte que més d’un ho subscriuria.
Veurem en què acaba tot plegat, però m’agradaria pensar que no caldrà arribar al mes de maig per trobar una solució acceptable pels treballadors de l’emissora. Tres mesos són tres mesos, i ja em porten uns quants.