dissabte, 5 de gener del 2013

Quin rei ha vingut a veure'ns?

No sé si és perquè aquests dos darrers dies he estat una mica fora d'òrbita, ja no sé si avui el Rei Joan Carles I ha vingut per Arenys, o bé són els reis d'Orient els que han vingut, i l'espanyol només ha sortit per la televisió.
No he pogut sortir de casa, i espero que demà ja pugui començar a fer vida "normal". Potser no la mateixa. El cas és que m'he perdut l'arribada dels reis mags. La Clara que acaba d'arribar de Mataró me'n fa cinc cèntims (com que està acostumada amb els de Vic... no hi ha color!).
Si mai teniu l'ocasió d'anar a Vic la nit de Reis, val la pena que ho aprofiteu. Veureu que és una cavalcada impressionant, amb molta participació i una escenografia i vestimenta impactant. Els meus fills ho varen viure de petits i en guarden un molt bon record. Jo, de gran, encara ho destaco.
Però Joan Carles I no ens ha vingut a portar regals. El rei espanyol ha pres partit clarament i s'oposa al dret a decidir. Jo podria entendre que no desitgés la sortida de Catalunya d'Espanya, però no puc entendre que no admeti el dret a decidir. No estem en una democràcia? Esclar que el següent pas seria votar si volem continuar com a monarquia o desitgem ser una república. Llavors estaria protegint-se. Quant menys pugui decidir el poble, millor, no fos cas que...
Penso que el rei espanyol està molt mal assessorat. Actua políticament i això el perd. Està condicionat per la voluntat dels dos partits polítics majoritaris espanyols i fa que no pugui tenir una visió d'estat. En algun moment algú insinuava que el rei podria continuar essent rei dels catalans, després de la independència. Ara ningú podrà veure-ho creïble.
Me'n vaig a dormir i demà miraré què m'han passat els reis. Jo penso que m'he portat bé.