dimecres, 21 de març del 2012

És això el que esperen els arenyencs del seu Ple?

Per primera vegada des de la meva sortida de l'ajuntament d'Arenys de Mar, he tingut la mala pensada d'escoltar en directe el Ple municipal. Hi he connectat quan estaven discutint sobre una moció per deixar de pagar la recaptació dels impostos, a Espanya i fer-ho a l'Agència Catalana (que després ho ingressarà a la caixa espanyola). Feia riure, per no plorar, la confusió sobre si entraven la moció d'ERC o la de la CUP, la regidora deia que deien el mateix, però els altres regidors no ho veien així... Com podeu veure, un treball important i profitós per a la nostra vila. Finalment, després d'aprovar la moció de la CUP, no sabien què havien aprovat, ni si el primer pagament ja l'haurien de fer a l'Agència Catalana...
Després, per entrar en temes transcendents per a Arenys, han portat a votació una moció contra l'actitud de la policia de València contra els estudiants que es manifestaven per la ciutat. De veritat que estic content de no ser allà dalt, passant vergonya.
¿Algú dirà o pensarà alguna cosa per millorar la gestió del nostre ajuntament en benefici dels vilatans? Potser ho han fet al començament del Ple, quan jo encara no hi estava connectat.
Després ha vingut la moció de la CUP contra la Reforma laboral. És evident que algú em podrà dir que hi ha molts arenyencs que hi estan implicats. Tot i així sempre he pensat que a l'ajuntament s'hi va a fer altres coses. I em faig una pregunta (jo per la ràdio no puc veure qui vota què) els regidors i regidores del Ple municipal, voten segons consigna dels partits? M'imagino que el PP no hi votarà a favor, i en canvi el PSC sí, ja que el senyor Rubalcaba ho ha manifestat prou clarament. Bé, deixem que aquesta moció toca els treballadors municipals... Ah però... resulta que es presenten dues mocions en contra de la Reforma laboral. No han estat ni capaços de presentar una moció conjunta. La primera, la de la CUP s'ha aprovat amb sis vots favorables, i la segona, la d'ICV i PSC, que presentaven en nom també de l'Intercomitè de treballadors municipals i els sindicats CCOO i UGT, s'ha aprovat amb vuit vots favorables. O sigui que s'han aprovat les dues mocions!
I després... una altra moció! Ara contra les participacions preferents d'entitats bancàries. També és fotut per a qui s'hi ha trobat enganxat, però això ha d'anar al Ple també? Esclar... deu ser això fer política.
I més mocions... Ja em perdonareu que, arribat en aquest punt, no us expliqui per què se m'ha escapat el riure, i m'he mossegat la llengua. Hi ha fets que clamen el cel! com es pot ser tan hipòcrita? 
Probablement avui no havia d'haver sintonitzat Ràdio Arenys, i no voldria que algú pensés que no valoro la feina dels 17 regidors i regidores, que dediquen bona part del seu temps lliure per treballar per Arenys. Ningú té cap dret a criticar l'esforç que els suposa i les renúncies que han de fer, però... crec que ens estem desviant, i podem arribar a practicar un excés de política i molt poca gestió. El Ple ha continuat, però jo... m'he desconnectat.