dimecres, 5 de maig del 2010

Es pot fer més bé

Ja sé que avui seria un dia per parlar de la trobada entre Zapatero i Rajoy, o bé comentar la vaga general i el mal moment de l'economia grega, o fins i tot de les eleccions de demà a Gran Bretanya, però permeteu-me que em quedi a casa i dediqui el meu post a la desorganització d'una pota de l'administració catalana que, casualment, està en mans del senyor Baltasar.
Segons el conseller el retard en el lliurament dels pisos de protecció oficial és culpa de les elèctriques. Jo d'entrada m'hauria de creure el conseller, però l'experiència que tenim a Arenys amb els pisos de protecció oficial fa que tingui els meus dubtes. 
Si en alguna cosa tenim el cul pelat els pobles d'arran de la costa del Maresme, són les relacions amb l'administració supramunicipal, ja sigui en forma de conselleries, empreses públiques o serveis, i precisament on pitjor ens han tractat ha estat en dues branques que pengen del conseller, l'Agència Catalana de l'Aigua i Adigsa. I entenc que no és un tracte especial cap al nostre poble, sinó la manera d'actuar de les respectives administracions.
Sé molt bé què passa amb la maquinària administrativa i les dificultats d'arribar a coordinar-la correctament, però això no és excusa per no intentar-ho amb un mínim de resultats. Si l'objectiu és millorar el servei a la ciutadania, segur que s'aconsegueixen èxits, però el mal és que aquesta finalitat no es persegueixi, o si més no falti interès i capacitat.
La notícia de què uns pisos han trigat 3 anys a lliurar-los als seus llogaters és motiu per avergonyir-se i no pas per defensar-se acusant els altres. Se'm fa difícil que hi pugui haver responsables de departament que visquin tranquils davant d'una situació com aquesta, i que no tinguin la capacitat o possibilitat de fer-ho saber al seu superior, fins arribar al conseller, ni que aquest sigui incapaç d'adonar-se dels despropòsits de la gent que es troba a les seves mans.
Per cert, controla l'agenda?
Estic convençut que ICV té bons polítics, si més no em puc donar fe des del meu municipi, i concretament l'equip de govern, però pel que fa als dos màxims representants, no és pas que estiguin donant un bon exemple. D'alguna manera es van passant la pilota, i quan no és un és l'altre.
Des del meu post voldria reclamar més eficàcia en les polítiques d'habitatge i em deixo l'eficiència, perquè no es pot demanar tot. I si convé canviar cromos, es canvien i no passa res! de més verdes en maduren!