divendres, 26 de febrer del 2010

Treballar en equip

Si vols fer pinya hi has de posar de la teva banda. Les coses no es fan soles ni tampoc pots esperar que tothom et vingui a buscar. Ho dic perquè avui he tingut la sensació de treballar en equip, una cosa que no sento sempre i que tant reclamem.
L'altre dia em varen comentar que hi havia qui es queixava precisament d'això, de no sentir-se membre d'un grup, sinó més aviat figura d'un trencaclosques sense muntar. Avui no hi era i per tant no ha pogut experimentar el mateix que jo, però tampoc tinc la certesa que els altres que eren amb mi experimentessin la mateixa sensació que jo.
Qui em conegui una mica entendrà que no m'agradi el senyor Laporta o el senyor Carretero, per posar dos exemples. No m'agraden perquè no crec amb els salvadors de la pàtria que es creuen autosuficients per resoldre tots els nostres mals. Entenc que hi hagi líders i fins i tot defenso que existeixin en una organització, però els líders que jo defenso no són del tipus dels dos exemples esmentats, sinó que es tracta de persones que confien amb un equip de treball, de persones amb ganes de posar tot el seu esforç per tirar endavant un projecte. Persones que saben que només amb la col·laboració dels altres es pot aconseguir els objectius fixats.
Jo no seré mai un líder, perquè no és el meu desig ni tinc la capacitat per ser-ho, però sempre estaré al costat de qui tingui ganes de treballar amb i per a les persones, dient les coses pel seu nom, amb sinceritat i sense falsos interessos, i sobretot amb humilitat. L'orgull és un obstacle per a les relacions humanes, per assolir confiança i treballar en equip.