dimarts, 23 de febrer del 2010

Només depèn de tu

Qui oli remena, els dits se n'unta. Si no vols pols, no vagis a l'era. Qui juga amb foc, es crema. I podríem continuar, pensant amb el què ha passat a Televisió espanyola a l'hora de decidir el nom del seu representant al Festival d'Eurovisió.
Quan vivia amb els pares, ja fa uns quants anys, acostumàvem a veure el festival. Era un altre temps, amb un sol canal de televisió i per tant molt poc per escollir, i s'hi presentaven cantants, més o menys bons, però cantants.
Ja fa uns anys que vaig deixar de seguir-lo, i no tinc cap ganes de perdre-hi ni cinc minuts, però m'ha cridat l'atenció la notícia, a La Vanguardia, parlant de l'emissió del programa que havia de servir per escollir el representant de RTVE. Sembla ser que un dels candidats es va comportar de manera obscena, fins al punt que RTVE s'ha hagut de disculpar.
No m'interessa saber què va passar, ni qui era el noi que ho va fer, però és important recordar que els amics te'ls tries i que anant amb gent desagradable pots convertir la teva vida en desgraciada. Avui no es valora qui canta millor, sinó qui té més barra. Sembla que l'obscè, el malparlat, el groller... té més requesta que no pas qui es comporta amb respecte i educació.
No vull pensar que pel fet que el programa fos el més vist, el nostre país estigui ple de mal educats, però segurament ens ho hauríem de fer mirar, perquè si agrada veure com gent barroera i sense sensibilitat fa el dropo a la televisió, és que ens falla alguna cosa. Cadascú sabrà què és. Pel que sigui, a mi que no em busquin entre l'audiència. Seguiré ignorant què fan a la majoria de programes televisius. Em considero massa sensible com per aguantar segons què. Allà vosaltres si hi trobeu gust. Ens veurem a l'entreacte.