dijous, 3 de juliol del 2008

La corbata

Avui, mentre anava a casa m'estava preguntant si en parlaria o no en parlaria. De fet tenia prou motius i, a més, deixaria en ridícul el que pretenia ser la prova del delicte. No, no hi havia delicte i l'acusació particular ha patinat, una acció que no és permesa al Ple Municipal.
Quan ha estat l'hora d'escriure he llegit l'anècdota de la corbata del ministre i he pensat que seria millor tema, i així ningú s'enfadaria, que demà hi ha el pregó de la festa major, i dissabte aniré a Vic, que és Sant Miquel dels Sants, i hem d'estar alegres.
Corbata? recordeu aquell conseller que anava sense corbata? Va escandalitzar-ne a més d'un. Com hi anàveu al Liceu? sense corbata? i en els casaments d'etiqueta?
No sé què en penseu i quines experiències teniu amb la corbata, però jo tinc una colla d'anècdotes relacionades amb la corbata.
De petit tenia una corbata amb goma; aquelles que s'estiraven i algun graciós te la deixava anar de cop... Quan va ser l'hora de fer el servei militar, vaig optar per fer milícies, per aprofitar els parèntesis dels estudis universitaris. Vaig preparar-me per alferes i necessitava fer-me unes fotografies amb l'uniforme que m'havien deixat. Recordo que vaig anar a una casa de fotografies de la part baixa de les Rambles, i vaig demanar que em fessin el nus de la corbata, perquè no me'l sabia fer. Era una senyora i finalment va ser un client de la botiga qui ho va fer.
A la Coral que cantava varen voler instaurar un uniforme. Els homes havíem d'anar amb corbata. Jo vaig escollir un corbatí. El curiós del cas va ser que al cap de pocs concerts, érem una bona colla que portàvem el corbatí. Havia esdevingut l'uniforme.
Al llarg dels anys m'han deixat corbates, i me n'he arribat a comprar un parell, però no les he amortitzat.
La darrera anècdota va ser la setmana passada, quan em va venir de cop al cap que potser els nuvis a qui casava, voldrien veure'm la corbata al coll. Vaig dubtar per uns moments, però al final hi vaig anar sense. Em va alegrar veure que entre els assistents n'hi havia que tampoc en portaven.
Se'ns pot obligar a portar corbata? Perdem credibilitat o és una falta d'educació assistir a algun lloc sense corbata? Suposo que vindran més anècdotes, unes anècdotes que no viuran aquells que acostumen a dur-la.
Avui ha estat el ministre Sebastian i ha tingut el suport de Corbacho. El senyor Bono vol que els diputats vagin en corbata. És obligat l'ús de la corbata per anar al Congrés? És un acte oficial? Quin serà el proper lloc on em violenti pel fet de no dur corbata? Necessitem referents. No ens agrada ser únics, o almenys a mi. Si no fos això, em veuríeu amb barret, com el meu avi.