divendres, 25 de març del 2016

Una crisi desagradable a l'ajuntament d'Arenys de Mar

Sempre he pensat i ho he dit més d'una vegada que la política no és agraïda. Exercir de polític no és bufar i fer ampolles. Evidentment parteixo del punt de vista que la persona que decideix entrar en política ho fa empès per l'esperit de servei cap als altres. Descarto, doncs, totes aquelles persones que hi busquen guanys personals, fins i tot quan només es tracta de reconeixement públic.
Vull pensar que encara són molts els que tenen interès en exercir de polítics al seu poble o parlament, per ajudar a avançar en democràcia i resultats positius per a tothom. Malgrat hi pugui haver bones intencions, la competició és dura i sovint desagradable. Les persones et miren de manera diferent si portes el barret de regidor de la vila o ets un simple vilatà. Això ho has de tenir en compte i mirar que no t'afecti gaire. És difícil.
Podria parlar de la meva experiència de quatre anys, però ho deixaré per a més endavant, potser quan em jubili. Jo continuo estimant la meva vila d'adopció i intentant aportar el meu granet de sorra. Ara des del carrer, des de casa, procurant que els responsables polítics no s'adormin, però entenent que la seva tasca no és fàcil ni, com deia abans, agraïda.
La situació en què es troba el nostre alcalde és molt poc amable. Ningú vol que se'l tregui del lloc que ocupa i menys, en el cas de la política local, amb una moció de censura. Això no treu que cadascú ha de valorar què ha fet perquè s'hagi arribat a aquesta situació.
El més fàcil és pensar que els altres t'han fet el llit i l'enveja per ocupar l'alcaldia ha provocat que et fessin fora. Segurament és més difícil acceptar que des del poder s'ha estat incapaç d'acostar-se als altres i intentar solucionar aquelles coses que ens separaven.
Jo he vist coses que no m'han agradat i que podrien ser motiu de la decisió presa per l'oposició. Un dia escrivia que potser no calia la moció, però sí idees de futur. Potser es podia haver trobat la manera de replantejar la manera de gestionar, que no era bona, i avançar més units cap a aconseguir els objectius previstos. 
Si algú m'ho demana li ho puc explicar en detall, però en tot cas si no és agradable la situació en què es troba l'alcalde, i amb ell tot el seu equip, tampoc era bo el que s'estava coent a dins l'ajuntament. Hi ha moltes coses a canviar, i espero que el nou govern ho vulgui i sàpiga fer.