dilluns, 23 de juliol del 2012

La nostra irresponsabilitat fa vessar llàgrimes

Fàcilment critiquem la ineptitud de molts polítics, que es posen d'esquena a la ciutadania, que no estan al nostre servei, que realment no ens representen... I alguns de nosaltres, potser més dels que podríem pensar actuem amb total irresponsabilitat. Una actitud que a mi em provoca impotència i molta ràbia.
Fa menys d'una setmana que transitava per la carretera de Llançà a Portbou, camí de Cotlliure. Davant nostre, un conductor va llançar una burilla encesa, per la finestra. Recordo que vàrem comentar amb la M. Àngels, que hi havia gent molt irresponsable. Quatre dies més tard el llançament d'una burilla en aquesta mateixa carretera ha causat un petit incendi amb el balanç de dues morts i danys a altres persones, per no parlar del tema ecològic. El mateix gest reprovable ha ocasionat un altre gran incendi que a hores d'ara encara crema, i que també ha causat dues morts i moltes pèrdues.
Per poca sensibilitat que tingueu, segur que esteu plens de ràbia, i a mi em sap greu que l'altre dia, quan vaig veure llançar la burilla, no hagués pres nota de la matrícula per poder-lo denunciar. Em proposo fer-ho a partir d'ara.
No se si la meva denúncia i totes les denúncies que pugueu fer els que us apunteu a la idea, pot servir d'alguna cosa, però si més no tindré la tranquil·litat d'haver intentat posar més difícil actituds d'aquests impresentables que es mereixerien estar entre reixes.
Ràbia, molta ràbia, i moltes ganes que les persones culpables de les morts i els estralls del foc puguin ser sancionades, de manera que no els quedin ganes de tornar-hi.