divendres, 20 d’abril del 2012

RENFE, un model de Servei Públic i comoditat

Ara fa més o menys uns 30 anys que viatjava amb tren des d'Arenys a Barcelona. El trajecte era més curt, encara que et deixava a l'estació de rodalies i segons on haguessis d'anar, ho tenies complicat. Avui el tren et porta fins al centre de Barcelona, però... hi estàs més temps. Qüestió de modernitat i eficiència.

He llegit la notícia sobre els usuaris de Renfe que van de Barcelona a Lleida, amb el "Catalunya Exprés". Els han canviat els trens i ara són com els trens de rodalies, amb menys seients. La solució: viatjar a peu dret o bé asseure's a terra. Qüestió de modernitat i eficiència.

Què és l'estat del benestar? pagar uns impostos per gaudir d'uns serveis públics de qualitat, oi? doncs qui diu que el govern del PP es vol carregar l'estat del benestar? que n'hem gaudit mai? Recordeu què passava a Rodalies de Barcelona ara fa uns anys, amb el govern del PSOE? 
Renfe, com la majoria d'empreses públiques espanyoles no tenen cap mirament vers les persones. Sembla ser que el seu objectiu és arribar a la destinació, i arribar-hi puntualment. La companyia diu que ho estan aconseguint. És demanar massa que el tracte als usuaris sigui digne? Em vénen al cap aquells camions que avancem anant cap a Vic. Camions de transport de bestiar, bàsicament porcs. 
Si ara han de retallar, com es podrà empitjorar més el servei de transport? O és degut a les retallades que ara la gent ha de viatjar asseguda a terra?
Pagarem més impostos i rebrem pitjor serveis. El tema no hauria d'anar per aquest camí. Ens poden retallar serveis, perquè potser hem estirat més el braç que la màniga, però el que no ens poden oferir són mals serveis. La ciutadania es mereix un bon tracte, i si no són capaços d'oferir-lo, que deixin pas a uns altres perquè ho facin millor.