dimecres, 11 d’abril del 2012

Què ens desestabilitza la llei de consultes o el maltractament a Catalunya?

Aquesta era la pregunta que es feia la vicepresidenta del govern català, quan ha sentit que la seva homòloga espanyola acusava el govern català de desestabilitzar econòmicament l'Estat amb iniciatives com la llei de consultes.
No entendré mai que en un sistema democràtic faci tanta por la consulta popular. No diuen que la sobirania resideix en el poble? doncs per què no ha de poder opinar? 
Jo diria que poca cosa podem fer per perjudicar més l'economia, i estem massa a mercè dels mercats que no s'acaben de creure que Rajoy i les seva política aconsegueixi treure'ns del clot. Vaig escriure fa pocs dies que necessitàvem un govern fort, però no prepotent. Pensava que Rajoy donava la imatge de fortalesa, de tenir clar què havia de fer, encara que no ens agradés. En aquests moments hi he vist un gir important, i ha donat mostres de flaquesa. Fins i tot dóna la impressió que el seu partit no està tan unit com caldria, i com ens tenia acostumats.
Tampoc he entès gaire l'actitud d'Alícia Sánchez-Camacho. De cop i volta s'ha fet fonedissa. Avui he seguit una estona el debat del Parlament i m'ha cridat l'atenció no veure-la. Em pensava que estaria allà defensant el seu partit, però pel que he vist, l'ha substituït un diputat company seu. M'imagino que deu estar treballant com justificar el tracte de Madrid amb els pressupostos. Li passa el mateix que al PSC quan governava el PSOE a Madrid. No és qüestió de color polític, sinó de bàndol, d'un costat o l'altre de l'Ebre.
La meva resposta al títol de l'escrit és evident. Les consultes no desestabilitzen, a no ser que estiguis en contra de la voluntat del poble. Si creus en el poble i estàs al seu servei, el què vols i desitges és que s'expressi, i treballes per donar-li totes les eines perquè pugui opinar sobre allò que li interessa, allò que l'afecta. Aquesta és la meva visió de la política. Per res més m'hi hauria ficat, per res més podré justificar l'actuació del polític de torn.