dimecres, 10 de juny del 2009

Un bon ensurt

"Rúsia aplasta a los finlandeses y lanza un aviso a Alemania". No sé si us hauria passat el mateix que a mi, però el cas és que fent una ullada al digital de La Vanguardia, he vist aquest titular i m'ha confós. He pensat que els mals presagis sobre una tercera guerra mundial es podien estar complint i l'exèrcit rus envaint Finlàndia per entrar tot seguit a Alemanya.
He entrat de seguida a la pàgina de la notícia i m'ha tranquil·litzat veure que el subtítol deia: "Rusia se asegura el segundo puesto del Grupo 4... clasificación para el Mundial". Llavors m'he adonat que estaven parlant d'un partit de futbol en què Rússia havia fet un molt bon resultat (0-3) i que ho tenia bé de cara a classificar-se.
Us haig de confessar que no sabia que aquesta setmana hi havia partits de preparació per al Mundial, ni que Espanya havia guanyat amb tres gols de Villa, com he pogut comprovar més endavant. Em pensava que amb la trilogia blaugrana s'havia acabat tot, però veig que la vida continua, i no tot són comentaris sobre fitxatges.
Em direu exagerat, però diumenge, mentre esperava que toquessin les vuit del vespre i es tanquessin les portes del col·legi electoral, un interventor d'un partit polític, i conegut, em parlava de manera molt pessimista, al meu entendre, sobre la realitat i el futur que ens espera. La pèrdua de valors, la por a sortir de nit... eren exemples de situacions que havien canviat darrerament i que no podien portar-nos cap final positiu. Potser varen ser aquests comentaris, els quals vaig intentar de contrarestar amb un to més positiu, els que avui han circulat per la meva imaginació quan he llegit el titular del diari.
És realment tan perillosa la Rússia d'avui en comparació a la d'ara fa vuit o deu anys? Pot ser una amenaça per a la pau al planeta? No havíem quedat que la por ens venia d'Orient? Serà un fet positiu poder tenir en tot moment alguna cosa a témer, algun país de qui desconfiar? Diuen que la por guarda la vinya, i per això em fa pensar que viure gaire refiat no va bé, i això deu ser el que ha passat amb la bombolla immobiliària i la societat del benestar.