dijous, 15 de gener del 2009

Accident a NY i noves tecnologies

M'he connectat a la CNN que dóna en directe el rescat dels passatgers i tripulació de l'Airbus A-320 que ha caigut al riu Hudson de New York, i m'ha vingut a la memòria els primers ordinadors que vaig utilitzar que no tenen res a veure amb l'actualitat. Pensar que hi pogués haver imatge i so, i connexió en directe a l'altra punta del món, suposo que era inimaginable, si més no per usuaris com jo, que vàrem haver d'estudiar Cobol o Fortran si volíem adaptar la màquina a les nostres necessitats més bàsiques.
Després vaig comprar-me un ordinador que tenia una icona, que era una paperera, i que hi podies arrastrar els documents que volies eliminar, sense necessitat d'escriure "delete...", podies definir una base de dades per emmagatzemar informació, i fins i tot hi havia la possibilitat de escriure una partitura i escoltar la música resultant.
No es pot ni comparar, i el que em preocupa és que si ja en aquests moments hi ha moltes utilitats que no sé fer servir, què em passarà d'aquí uns quants anys? es mantindrà el mateix ritme de canvi, o el més fort ja ha passat?
Cal felicitar les persones que han anat a rescatar els passatgers de l'avió enfonsat, perquè tothom a sobreviscut. Una bona notícia que contrasta amb les que ens arriben de Gaza, on un dia més hi ha hagut víctimes dels atacs israelians.