dimarts, 10 de juliol del 2007

Per què interessa la Fira?

Ahir m'ho preguntava, tornant a casa per entremig de la multitud present a la Fira. És de les vegades que hi he vist més gent; potser perquè no acostumava a veure els focs des d'aquest angle del port.
Em vaig fixar en les edats de qui em creuava i em vaig adonar que, tot i haver-ni de gairebé tot el ventall, predominava el/la jove de 15 o16 anys fins als19 o 20.
És de suposar que en hores més matineres hi ha la quitxalla, però aquests no em serveixen per conèixer la resposta a la pregunta que m'he formulat. Cal preguntar-se què hi troben els joves, que no trobin en un altre lloc. Després potser entendrem per què la Fira, amb més o menys canvis; amb més o menys posades al dia, ha perdurat al llarg del temps. Els nens sempre seran nens, i els amants a les fires, poc o molt perduraran a través dels anys.