dimecres, 25 de juliol del 2007

El Ple de juliol i el desenllaç

Avui és quart dimecres i tocava Ple. A partir de setembre, però, serà el tercer dimecres, perquè vagi bé a tothom. Si convé canviar de dia, per si alguna regidora entrés al Parlament espanyol, tal com plantejava la senyora Zaragoza, també li donaríem suport. La qüestió és que vagi bé a tothom, i que vingui gent a la sala de plens, com avui, encara sigui claca.
Dimecres passat hi va haver comissions informatives, on es varen presentar, entre altres, els temes que avui anaven al Ple, com és preceptiu. Després, a la nit, vaig escriure al blog, uns comentaris incògnita, que avui, dia 25, havien de desvetllar-se.
Em sap greu perquè més d'un s'emportarà una decepció, ja que la imaginació vola fàcilment i arriba a fer confondre desitjos amb especulacions.
El tema era l'actitud de l'oposició a l'hora de votar els diferents punts de l'ordre del dia de les comissions. La majoria de l'oposició es va abstenir en totes les votacions, encara que es tractés de temes, molts d'ells iniciats i gestionats en el darrer mandat, quan estaven al govern. Avui volia veure si en el Ple també s'abstindrien, però no, avui hi han votat a favor. Era evident, però per què la setmana passada s'havien abstingut? Qüestió d'estratègia, em diuen els companys de govern. M'imagino que aquests, com que també són militants de partits polítics ho veuen més natural. Jo no ho entenc i considero que no és seriós. La ciutadania no ho pot entendre, i jo tampoc. És massa important com per anar fent la criatura. S'hi està a favor o en contra, o bé si s'hi absté, es fa el primer dia i el segon. Perquè a les comissions informatives ni tan sols es varen fer preguntes, excepte voler saber a quin regidor li anava malament el quart dimecres.
Això que no m'ho facin fer, i si ho fan ells continuaré pensant que no es prenen seriosament el treball de l'oposició. Llavors que no s'estranyin que la gent s'abstingui a l'hora d'anar a votar. El mal exemple el donen ells, no jo.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Benvolgut Xavier.

A lex Comissions Informatives s'explica per part dels tècnics els punts dels expedients que aniran a Ple o aquells que el govern vol informar als diferents grups municipals.

Un pot estar d'acord amb allò que es proposa a una Comissió Informativa, però prefereix estudiar l'expedient abans de res, ja que a vegades poden haver coses poc clares o errors, com per exemple el que vaig comentar a la Junta de Portaveus sobre el crèdit per a la reforma de la Sala Josep Maria Arnau, en un lloc, i sala polivalent a l'altra.

El VIA va votar a favor d'una de les propostes perque era clara i no calia revisar ni analitzar cap document.

De totes maneres el que importa és el sentit del vot, i no crec que abstenir-se a una Comissió Informativa per tal de poder-ho revisar amb papers a sobre la taula sigui contrapodruent, ni per al poble ni per a la ciutadania.

De fet, tots els grups municipals que ara formen part del govern i a on tu hi estàs inclós, feien el mateix quan estaven a l'oposició, la passada legislatura i totes les altres en les quals eren oposició.

Disculpa l'extensió del meu comentari.

Lluís Blanchar