dijous, 25 d’agost del 2011

L'adéu a en Toni Tomàs

Ahir em vaig assabentar de la mort d'en Toni. No estava al cas de la seva malaltia i és per això que en va venir de nou i em va doldre. Vaig conèixer en Toni a partir de la meva responsabilitat com a regidor de Participació Ciutadana. En Toni era una persona activa i responsable, que creia en la participació, la qual cosa no l'impedia de ser molt crític.
Li agradava molt parlar i discutir temes interessants. Sabia escoltar i era molt atent i respectuós. Amb ell hi havia veritable diàleg. No tothom sap escoltar, sobretot quan es tenen arguments per defensar. Assistia a totes les convocatòries participatives, i li dolia que fóssim tan pocs. Li agradava la puntualitat, i per a mi això era un valor important. Suposo que era fruit del seu respecte per a tot i tothom.
Era també molt discret. No li calia cridar l'atenció. Només les persones amb qui compartia treballs i converses, li reconeixien els seus mèrits. Acceptava les altres opinions i rectificava si entenia que anava equivocat. Era el que convindria que tots fóssim: un humil vilatà, amb sentit cívic, compromís polític i social, i respectuós amb els altres. 
Lamento la seva mort i estic convençut que la gent més propera a ell, notaran la seva absència. Tot fa pensar que en aquest mandat municipal no hauria pogut participar gaire, però tot i així segur que Arenys ha perdut una persona de vàlua, amiga de qui vol el bé per als altres. Adéu Toni, gràcies pel teu testimoni de vida.