dijous, 8 d’abril del 2010

Matas, Garzon i l'Estatut

Em trobo davant d'un problema moral. No sé si m'haig de compadir del senyor Matas, o bé li haig de dir el nom del porc. Sentint-lo a ell penses que no hi ha dret que a una persona que no ha fet res d'il·legal, se'l pugui prejutjar de manera tan cruel, deixant-lo sense feina i fent-li pagar una fiança de tres milions d'euros.
Per altra banda penso que, si pot pagar una fiança de tres milions d'euros és que en té una bona colla (fa quatre dies que tots ploràvem perquè els patrimonis declarats per uns quants polítics del PP eren tan pobres). Si s'ha dedicat a la política, més aviat hauria d'anar malament de "quartos", perquè a la privada se'n guanyen més, i sobretot pensant que a la política hi ha una part important d'altruisme. O bé serà que jo no sé de la missa la meitat?
La notícia preocupant d'avui és l'actitud del Suprem contra el jutge de l'Audiència, Baltasar Garzón. Haurà prevaricat intentant descobrir què s'amaga al darrere de tants anys de dictadura? És prevaricar voler recuperar la memòria històrica? A qui interessa que siguem uns desmemoriats? És que hi ha molts culpables i fills de culpables de les morts i els assassinats, que mantenen una força política, judicial o econòmica important?
Jo no tinc resposta, sinó que us trasllado les preguntes perquè me les respongueu. Tinc sospites, interpretacions i hipòtesis, però la veritat no la tinc. Qui la té? La vol tenir algú? o millor dit, hi ha gent interessada en que no se sàpiga mai la veritat?
Què passarà amb el jutge Garzón inhabilitat? continuarem "transicionant" sense aixecar el cap, amb la mirada avergonyida cap a terra? Què ha passat que vulguem santificar Garzón?
I per acabar la notícia del Tribunal Constitucional. Segons les darreres notícies, s'ha convocat el Tribunal per al dimecres i dijous de la setmana vinent, per decidir sobre l'Estatut. Serà veritat aquest cop? Podem començar a mobilitzar-nos els catalans? Tot plegat tuf una mica, i jo sóc gat escaldat, però impotent per escapolir-me.