diumenge, 6 de desembre del 2009

Vic, ciutat de fires exitoses

Hi eren tots, o si més no això semblava.
Hem anat a Vic a veure la família, ja que feia dies que no hi anàvem, i hem pensat aprofitar-ho per visitar la Fira de Sant Nicolau, o el que s'anomena Mercat Medieval de Vic. Avui no feia el fred d'altres anys, però de gent n'hi havia més que mai.
Morir d'èxit. Alguns comentaris et feien pensar que no sempre l'èxit de concurrència afavoreix l'èxit de l'activitat. Quan els carrers es fan massa estrets per poder gaudir de les parades i només estàs pendent de no trepitjar ni ser trepitjar per algú, l'encant de la fira perd punts i fa que molts es replantegin repetir la visita.
Haig de dir que l'organització m'ha semblat bona i el recorregut molt extens, encara que potser poc variat. Tot el casc antic era protagonista i s'allargava més enllà de les muralles de la ciutat. Hi he trobat a faltar actuacions i sorpreses que en altres anys vaig observar, però estic segur que l'organització ha millorat atesa la responsabilitat d'acollir tanta gent.
La carretera evidenciava la concurrència de la jornada, i això ha fet que la tornada a Arenys hagi estat feixuga, amb aturades continuades gairebé fins a Granollers.
Em consta que ahir dissabte també hi va anar molta gent, i m'imagino que els dos següents dies també tindrà visitants, sobretot el dimarts, dia de la Puríssima.
Com cada any, em faig la pregunta de si Vic, amb una població d'uns 40.000 habitants és capaç d'organitzar una fira com aquesta, i n'organitza unes quantes més, com és que ciutats que tripliquen la població no ho saben fer? Permeteu-me que em senti orgullós de la meva ciutat natal.