dijous, 3 de desembre del 2009

Canvis i reformes

Aquests dies pots sentir a parlar i sobretot criticar, el canvi de noms de les escoles i instituts. Per a qui no se n'hagi assabentat, desapareixen els noms IES i CEIP, per anomenar els instituts i les escoles, i passen a dir-se això: instituts i escoles.
Per què s'ha criticat? la crítica no surt perquè no agradi la recuperació dels noms Institut i Escola, que la gent que tenim una edat hem continuat anomenant, sinó pel que representa el canvi. Això és com quan hi ha una renumeració de carrers, que afecta les targes de visita, però també tota la documentació oficial o privada, i les mateixes plaques. En el cas que ens ocupa també té repercussió en les targes, i en la documentació dels centres, i en les plaques identificatives, i en... podem trobar molts elements que en resultaran afectats, i això en un moment de crisi, que sembla que un s'ha de fixar més en què destina els diners.
A mi m'agrada molt més parlar de l'Institut que no pas de l'IES, i encara més en el cas d'Escola en lloc de CEIP, però no em faria res que les plaques continuessin escrites amb l'actual toponímia, al marge que la veu del carrer fos la que ara volem recuperar.
Em resisteixo a pensar que el canvi és una cortina de fum per distreure dels veritables canvis de la reforma educativa, però que cadascú hi digui la seva, a mi em costarà dir que els meus fills van a l'Institut-Escola, que és el nom que li correspon perquè té ensenyament de primària i secundària.