dissabte, 25 d’abril del 2009

Esportivitat i responsabilitat

Tornàvem de Mataró, del partit que el meu fill havia jugat contra el Rocafonda; un partit que s'hauria pogut guanyar, però l'equip no estava fi i hem perdut per 3 a 0. A la ràdio del cotxe estaven donant els esports i parlaven de la sanció al jugador del Madrid, Pepe, que va tenir una actuació desafortunada en el partit contra el Getafe.
L'Ignasi s'ha escandalitzat quan ha escoltat les declaracions del president del Madrid, considerant un escàndol la sanció rebuda. Tampoc ha quedat millor el seu entrenador quan ha afirmat que el jugador no volia fer mal, que s'havia tornat una mica boig, però que no volia fer mal.
No vaig veure les imatges del partit, però posteriorment les han ensenyat prou i s'ha de dir que són indignants, i qui digui que la sanció és excessiva, s'equivoca del tot o no és objectiu ni just. Desconec com pensa el jugador, però estic convençut que en els seus cabals no hauria fet mai una acció com aquesta, però això no és excusa per no sancionar-lo, ja que les persones som responsables dels nostres actes, i hem de respondre d'ells amb totes les conseqüències.
Us haig de confessar que el cap de setmana anterior vaig veure jugar el Madrid, ara no recordo contra quin equip, i li vaig fer el comentari al meu fill, referint-me al jugador Pepe, que no m'agradava la seva actitud ni la imatge, que el trobava desagradable, tot i que probablement era una bona persona. Avui el meu fill m'ho ha recordat.
No sé si us passa a vosaltres, però hi ha persones que amb la cara paguen, i potser a algú no els fa justícia. En aquest cas, la mala impressió es va fer real al cap d'un parell o tres de dies. Això no vol dir que aquest jugador no pugui seguir la seva carrera professional, amb total correcció, deixant com a un fet aïllat els esdeveniments esmentats.
Dit això, però, el jugador es mereix el càstig, que ha de servir també de lliçó per a qualsevol altre jugador que tingués la intenció de passar-se de llest o deixar-se portar pels nervis. És per això que encara amb més raó, ningú el pot disculpar, tampoc condemnar, i el mateix club l'hauria de sancionar econòmicament, perquè quedi ben clar que no acceptarà mai conductes com les del jugador Pepe a la seva institució.