dimecres, 21 de setembre del 2005

El servei de premsa interí del defensor

Aquesta tarda he rebut un e.mail de l'Ajuntament d'Arenys on hi adjuntaven una fotografia de la façana d'una casa on havien intervingut d'ofici, atès el perill que representava pels vianants.
Fa unes setmanes vaig avisar al servei de Premsa de l'Ajuntament que l'esmentada casa tenia una xarxa sobre la porta, que presumiblement havia de salvar la caiguda d'un tros de façana, però que estava en molt mal estat i a nivell de la cara dels vianants.
Sembla ser que l'Ajuntament ja feia temps que instava els propietaris a solucionar el problema però aquests no en feien cas. Suposo que el meu correu electrònic va fer efecte i finalment l'Ajuntament ha actuat d'ofici. Ara els hi hauran de presentar la factura i jo fins i tot m'atreviria a dir que caldria una sanció.
Però tot això ha estat possible perquè l'Ajuntament d'Arenys compta amb un servei de premsa que recull tots els suggeriments i crítiques dels internautes i ho distribueix a les regidories corresponents. Penso que, en un poble on no hi ha el defensor del vilatà, aquesta funció és positiva i permet pensar que els polítics també escolten els precs dels ciutadans.
Malgrat el bon servei que fa la cap de premsa, no deixo de pensar que a Arenys li caldria una oficina del defensor, ja que no tothom s'expressa per internet i moltes persones encara necessiten una atenció presencial. Sé que no tots els regidors i regidores de l'equip de govern donen resposta a cartes, fins i tot presentades al Registre Municipal, encara que n'hi ha d'altres que et demanen que els hi enviïs directament.
El defensor del ciutadà no actua contra l'Ajuntament sinó que assessora els ciutadans i actua quan hi ha causa, perquè no podem oblidar que a vegades ens queixem sense raó. Aquests casos ja els liquida el defensor.