dijous, 9 de maig del 2019

L'opció d'Iceta a presidir el Senat espanyol

No sé com acabarà el nomenament de Miquel Iceta com a nou president del Senat espanyol, pendent de què passi al Parlament català. Estic d’acord en què la filtració de les intencions de Pedro Sánchez ha estat una badada molt innocent, que un polític del seu nivell no hauria d’haver comès. Estic segur que el Parlament, sense conèixer quines eren les intencions del president del govern, hauria votat a favor d’Iceta com a representant al Senat. Després de conèixer què pretenia Pedro Sánchez dóna marge de pressió als partits independentistes, necessaris per aconseguir el nomenament.

No sóc simpatitzant de Miquel Iceta, no m’agrada moltes de les coses que ha fet i dit, penso que a vegades no ha estat prou coherent amb les seves paraules, però haig de reconèixer-li mèrits i estratègies de bon polític. No l’he tractat mai, més enllà d’un sopar de cortesia amb molta gent entremig, i per tant no tinc molts motius per opinar sobre la seva vàlua, que no li nego.
Personalment no veuria malament que Iceta fos el nou president del Senat. Estic convençut que seria molt millor, per a nosaltres, que la majoria dels possibles candidats del PSOE. Està bé que, coneixent les intencions de Pedro Sánchez, els partits independentistes juguin a l’intercanvi de monedes, però al final penso que estaria bé que li donessin carta blanca.