dijous, 24 d’abril del 2008

La N-II se'n va al Vallès

"Si la muntanya no va a Mahoma, Mahoma anirà a la muntanya". Avui s'ha signat el traspàs de la N-II, al seu pas pel Maresme, a la Generalitat de Catalunya. A més, s'ha comentat que el govern català té previst de desplaçar la carretera nacional, al Vallès i convertir l'actual nacional en una via integrada a cadascun dels pobles que travessa. Tot això comportarà la construcció d'una nova via ràpida gratuïta, que sigui l'alternativa a l'actual autopista, i que passaria pels laterals de la C-32.
És cert, com diu la notícia, que l'eliminació de la N-II al seu pas pel litoral maresmenc, és una vella reivindicació, però hi ha molt a discutir sobre l'alternativa que es dóna. Desconec per on es pensa fer passar la N-II, però al Maresme, la construcció de la via ràpida als laterals de la C-32, no es veu amb bons ulls, sobretot pels ecologistes que voldrien convertir l'autopista en autovia, i estalviar asfalt.
Seria bo aconseguir convertir les autopistes en autovies, però cal tocar de peus a terra i analitzar el per què de les coses. Per altra banda sap greu que una comarca com la nostra, estreta i allargada, tingui diferents vies paral·leles, i encara n'haguem de construir més. És bo que la carretera N-II, que s'ha convertit en una barrera entre el municipi i la platja, s'integri a la vila, però continuem tenint un obstacle, que és la via del tren, i d'aquest no se'n parla, encara que en alguna ocasió s'hagués dit de fer-la passar per l'interior.
Rodalies de Renfe encara no s'ha traspassat; espero que el traspàs de la N-II vagi acompanyat de diners suficients per assumir el cost, i que no s'hagi negociat a la baixa i que després ens haguem de penedir.