dimarts, 28 d’agost del 2007

Tocaments a les Rambles

"detectats un grup d'homes d'avançada edat que passegen per la Rambla de Barcelona i que aprofiten la distracció de les turistes per fregar-se amb els seus cossos". Tot plegat un sainet! Diuen que la realitat supera la ficció, i jo afegiria que s'ha de viure per veure món.
Tothom haurà vist grups d'avis, sempre homes, badant i comentant les obres d'una constructora des d'un racó assolellat. Els recordo amb la gorra, la cigarreta a la boca i gesticulant amb les mans. Avui, però, el diari ens parla d'un altre grup d'avis, al bell mig de les Rambles de Barcelona, acostant-se a joves turistes per tocar-les dissimuladament. Desconec quins són els comentaris que es fan després, ni tan sols si van junts, o bé si s'observen per premiar el més agosarat.
La notícia afegeix que la gran majoria per no dir gairebé totes les agressions no són denunciades, per la qual cosa no hi ha manera d'actuar contra els agressors.
Quan coincideixo amb una persona forastera, m'imagino jo en la seva situació i analitzo tot el que veig amb els seus ulls. Em passa que només veig els defectes fins al punt de preguntar-me què hi pot fer una persona com aquella, donant voltes per aquests mons de Déu. Després de llegir la notícia em pregunto què pensen de nosaltres els turistes que es perden per les Rambles? Al seu país també hi ha avis que s'entretenen a grapejar les turistes? I continuo un depriment recorregut reflexiu que em porta a plantar-me i no voler pensar-hi més.
No sé si "Spain is different", però sens dubte que ens ho haurem de fer mirar!