dijous, 9 d’agost del 2007

Prestigi en política

El prestigi se l'ha de guanyar un, dia rere dia, el desprestigi s'aconsegueix en un instant. En política? Aquí ja parteixes desprestigiat només d'entrada, pel simple fet de decidir-te a entrar en aquest món.
Aquest vespre llegint el diari he vist la notícia de cada dia sobre els despropòsits de les elèctriques, o de la Renfe, o de l'Aeroport, i he recordat unes imatges del telenotícies, no sé si d'avui el migdia, o d'ahir la nit, en que uns donaven les culpes als altres. Això és el que no m'agrada de la política ni dels partits polítics. Això és el que no agrada a la majoria de la gent, i per això hi ha tantes persones desencantades. Per això hi ha tanta abstenció electoral. Per això és tan difícil que la gent s'impliqui, com comentava un dia d'aquests.
A qui volen enganyar els que acusen a l'actual govern de la Generalitat, i al de Madrid, de ser els culpables de tots els mals? I a qui es pensen que enreden, els actuals governants, afirmant que tot bé d'abans? Aconsegueixen, com a mínim, convèncer als respectius militants? Jo crec que ni a aquests; una altra cosa és que ho vulguin reconèixer.
No creieu que aniríem més bé si fóssim sincers i diguéssim allò que tots sabem?
Què costaria dir que allò que fa tant temps que no s'ha fet (la inversió), amb el canvi de govern tampoc s'hi ha notat? O bé reconèixer que quan es manava, es va deixar deliberadament d'invertir? Es perdrien vots... o potser se'n guanyarien? Jo, per si de cas, no tinc cap necessitat de defugir responsabilitats, ni cap problema per denunciar allò que consideri denunciable, vingui d'on vingui, perquè el que a mi m'interessa és conservar la credibilitat, i això, com el prestigi, es perd fàcilment, però triga a recuperar-se.

3 comentaris:

Dessmond ha dit...

Tens molta raó.
Crec que, també, el que emprenya al personal és l'actitud. Davant el desgavell general, el govern està tancat per vacances.
Els governats tenim la sensació de que això és un campi qui pugui.
I certament, aquesta actitud el que fa és fomentar la desafecció al sistema.

Dessmond ha dit...

Com és que moderes el comentaris?
Has lograt tenir hooligans al teu blog? Segur que són convergents exictats, no?

xfebrer ha dit...

Benvolgut dessmond,
vaig saber de la teva tornada al món dels blogs i ho considero una bona notícia.
Quant a la moderació dels comentaris ho vaig haver de fer perquè arran de la meva decisió de presentar-me a les eleccions municipals, alguns anònims es varen dedicar a insultar-me.
Una cosa és una crítica més o menys ben raonada, i una altra l'insult des de l'anonimat.
T'haig de dir que de seguida es varen cansar i ara m'ha quedat per moderar i no ho he canviat. Suposo que podria tornar a alliberar-ho.
Gràcies pels teus comentaris. Si algun dia has de passar per Arenys de Mar, seràs benvingut.

Xavier