dijous, 31 d’agost del 2006

Andreu Majó versus Joan Clos

Avui llegia l’entrevista que feia La Vanguardia a Joan Clos i m’ha cridat l’atenció una frase del final: “...Sí, pero esto es lo maravilloso de ser alcalde, que es un estado civil, no es una función. Eres alcalde, no haces de alcalde...
Els que coneixen a l’Andreu Majó i l’han sentit a parlar, entendran per què m’ha cridat l’atenció. L’Andreu sempre diu que és un professor de filosofia que fa d’alcalde. Com podeu veure, doncs, és ben bé el contrari d’en Joan Clos.
Per a les persones que no sou d’Arenys, us diré que l’Andreu Majó és, o fa, d’alcalde a Arenys de Munt, liderant un grup d’independents que va aconseguir, amb poc temps, governar amb majoria absoluta la població d’Arenys de Munt.
Seria interessant poder seguir un debat entre l’Andreu Majó i en Joan Clos, per endevinar què s’acosta més a la realitat: ser o fer d’alcalde. Abans de llegir les paraules de Joan Clos, trobava que l’Andreu tenia molta raó. Sobretot perquè l’Andreu no crec que hagi tingut vocació de ser o fer d’alcalde, sinó que això haurà representat un temps de la seva vida, però on haurà treballat més anys i continuarà fent-ho, serà exercint de professor de filosofia.
En Joan Clos acaba l’entrevista dient: “...Somos adultos y cada uno sabe lo que tiene que hacer. Si dejo de ser alcalde, dejo de ser alcalde.” És cert que continua amb la idea de ser alcalde, però resulta una mica estrany pensar que deixa de ser. Però encara n’hi ha més: a la primera frase que he esmentat, diu que ser alcalde és un estat civil, però nosaltres no diem pas “sóc casat” sinó “estic casat”, amb la qual cosa semblaria que Joan Clos es contradiu i que la seva definició no s’aguanta massa.
Reconec que la discussió que plantejo no és rellevant, sobretot si ho comparem amb la moguda que ha organitzat el meu convilatà Xavi Mir, amb la campanya “Jo també vull un estat propi”. De totes maneres seria interessant saber si els alcaldes són o fan d’alcaldes, i si això té res a veure amb la professionalitat dels polítics. A mi, m’agradaria més pensar que la política no és una professió, perquè sinó llavors passa que contínuament s’estan col·locant ex-no_sé_què a càrrecs fets a mida i, a vegades, sense cap funció aparent.

2 comentaris:

Dessmond ha dit...

Em sembla interessant la idea que plantejes de fons.

Ara, també he de dir que comparar la feina de Batlle a Barcelona amb la d'Arenys de Munt és com voler comparar un ou amb una castanya.

Tot i ser cert i comprensible, el que diu en Clos ho hauria de dir algu altre, en comptes d'ell directament. Sembla talment una barbaritat. I ell que és bastant propens a dir-ne; tan que quan en diu una de dreta costa d'empassar.

Conec puntualment a l'Andreu Majó i m'ha tocat, també puntualment ser a prop de'n Clos. I em reafir-m'ho: no s'han de comparar els ous amb les castanyes.

xfebrer ha dit...

Dessmond,

Gràcies pels teus comentaris. De fet no pretenia comparar els dos personatges, ni les seves corresponents responsabilitats, sinó la seva concepció sobre la figura de l'alcalde: s'és o se'n fa?
Espero algun dia descobrir qui hi ha al darrera de Dessmond.

Xavier