divendres, 5 de maig del 2006

Es desencallen vells projectes

Tot fa pensar que es desencallen vells projectes viaris d'Arenys de Mar

El Diari Oficial de la Generalitat (DOGC) publica avui l’anunci d’inici del procés d’informació pública del projecte de traçat i l’estudi d’impacte ambiental del nou vial de connexió entre l’N-II i l’autopista C-32 i la C-61, al voltant del polígon industrial de Vall de Gata – Draper, al terme d’Arenys de Mar. Aquest vial, que desenvoluparà la funció de variant de la C-61 al seu pas per aquest municipi, suposarà una inversió estimada de 3,2 Milions d’euros.
Avui, el DPTOP ha iniciat el procés d’informació pública del projecte de traçat i l’estudi d’impacte ambiental d’aquest projecte per tal que institucions, entitats i particulars puguin presentar les al·legacions que considerin oportunes.

Descripció del projecte

El vial, d’un quilòmetre de longitud, s’inicia a l’N-II, a l’encreuament amb el rial Llarg i finalitza a la connexió dels ramals de la sortida de l’autopista C-32 amb l’accés al polígon industrial Vall de Gata – Draper i el futur accés al polígon Vall de Gata – Ponent. A partir de la C-32, s’aprofiten els vials existents de l’enllaç d’Arenys de Mar per arribar a la C-61, al nord del nucli urbà d’aquesta població de manera que s’evita el pas per l’interior d’Arenys de Mar.
Els documents que ara se sotmeten a informació pública plantegen dues alternatives. La principal diferència entre ambdues alternatives rau en la solució a la intersecció entre el nou vial i el carrer d’en Draper; una planteja una rotonda a nivell mentre que l’altra projecta una rotonda partida amb prioritat amb els vehicles que circulin pel tronc del vial.
La nova via estarà formada per dos carrils, un per sentit de la circulació, de 3,50 metres d’amplada cadascun i vorals d’1,50 metres.


Millora de la mobilitat dels vianants

D’altra banda, també a Arenys de Mar, el DPTOP ha iniciat la licitació dels treballs per a la redacció del projecte que permetrà resoldre el pas dels vianants en la zona de l’encreuament entre la C-61 i la C-32. Aquesta actuació, molt reclamada pel territori, permetrà millorar la mobilitat dels vianants en aquesta zona. Bàsicament, la solució prevista consistirà en la construcció d’uns passos inferiors que permetran als vianants creuar per sota dels ramals d’incorporació a l’autopista. El circuit o recorregut dels vianants aprofitarà el pas inferior existent de la mateixa C-61 sota l’autopista C-32. S’ha previst situar el recorregut de vianants sensiblement paral·lel a la C-61 i al seu costat est.