dilluns, 17 d’octubre del 2005

El Teatre Principal obre les portes

Aquest dissabte comença la temporada de teatre del remodelat Teatre Principal d'Arenys de Mar, que de moment gestiona la Societat Coral l’Esperança, antiga propietària de l’edifici, i que va cedir a l’Ajuntament del municipi. Encara no sabem qui gestionarà finalment la sala, via concurs o conveni, i com moltes coses d’aquesta legislatura, es confirma la dita castellana “las cosas de palacio van despacio”. Malgrat tot però, podrem gaudir d’espectacles, gràcies a l’aportació municipal i la col·laboració de la Diputació de Barcelona, i no cal dir, a les ganes i bon fer de l’entitat.
Avui volia comprar localitats per assistir a la representació de la companyia Dei Furbi, de qui he vist els seus dos primers muntatges i la veritat sigui dita és que em varen agradar. Potser més la primera obra “Scherzo” que “Divertimento”. Desconec aquesta tercera obra. La sorpresa meva però ha estat que m’han dit que les entrades no es venien anticipadament, sinó mitja hora abans de l’espectacle i que, a més, no anaven numerades.
He recordat que ara fa uns quants anys, quan des de l’Escola de Música organitzàvem els concerts d’estiu a l’Església Parroquial, va arribar un matrimoni barceloní quan el concert ja havia començat i es varen enfadar molt perquè no els deixàvem entrar fins a la primera pausa. La seva reacció però em va sorprendre encara més quan em varen preguntar si ens pensàvem que érem com a Barcelona, com si el públic d’Arenys no es mereixés el mateix respecte que els de la capital.
Això ho dic perquè tot i que Arenys no hi ha massa costum a numerar les localitats però sí que s’acostuma a vendre anticipadament, ens hi hauríem d’anar acostumant, sobretot per respecte al públic que vol escollir localitat i comprar-la còmodament sense fer cues. Probablement ara primarà la novetat però a la llarga resultarà poc atractiu i no sé si més d’una persona desistirà d’anar-hi per la incomoditat. I ja no parlo dels abonaments.
Des d’aquesta tribuna virtual demanaria als responsables que s’ho pensessin dues vegades i corregissin aquest sistema. No em val l’excusa que m’han donat que no poden tenir una persona tota la setmana a l’espera dels compradors. Hi ha solucions gens complicades que poden fer més àgil i còmode l’adquisició de les entrades.
Malgrat tot espero que els arenyencs i maresmencs que els agrada el teatre no es perdin l’obra que, tot i no conèixer, estic convençut que serà divertida, alegre i distreta. Els actors i actrius tenen taules! (Ah! I per aquelles persones que els agrada reconèixer als actors, hi actua l’Anna Sahun, de Porca Misèria).